تنظیمات پرینت:

طرز تهیه قارچ سوخاری؛ یک خوراک فست فودی سالم و مقوی

مناسب برای3 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

قارچ سوخاری معمولاً به عنوان یک خوراک بین‌المللی شناخته می‌ شود. از آنجایی که این خوراک لذیذ را به صورت فوری و کمتر از نیم ساعت می‌ توانید آماده کنید؛ آن را همیشه به صورت تازه می‌ توانید به استفاده برسانید. قارچ سوخاری حتی می‌ تواند یک جایگزین عالی برای تنقلالات در میان وعده‌ ها باشد.

طرز تهیه قارچ سوخاری؛ یک خوراک فست فودی سالم و مقوی

مواد لازم برای تهیه قارچ سوخاری
 500 گرم قارچ سفید تازه
 1 پیمانه آرد سفید
 1 پیمانه آرد ذرت
 2 پیمانه پودر سوخاری
 ¾ قاشق چایخوری بکینگ پودر
 روغن به مقدار لازم
 نمک به مقدار لازم
1

برای تهیه قارچ سوخاری ابتدا به آرد سفید، آرد ذرت، بیکینگ پودر و نمک مقداری آب اضافه کرده و یک خمیر صاف و یکنواخت تهیه می‌ کنیم. برای هم زدن می توانید از همزن برقی استفاده کنید. اجازه می‌ دهیم این خمیر 10 دقیقه استراحت کند تا کیفیت محصول نهایی بهتر باشد.

2

در مرحله بعد، قارچ‌ ها را که از قبل تمیز کرده‌ و شسته و آب آنها را کاملاً گرفته ایم، به ترتیب به خمیری که تهیه کرده‌ ایم آغشته کرده و سپس در داخل پودر سوخاری می‌ غلتانیم.

پخت قارچ سوخاری با دو روش
بدون روغن:
3

وقتی تمام قارچ‌ ها را به همین ترتیب آغشته به خمیر و پودر سوخاری کردیم، یک سینی مناسب انتخاب کرده و کف آن را چرب می‌ کنیم. سپس قارچ‌ها را در آن چیده و برای قرار دادن در فر آماده می‌ کنیم.

4

در ادامه فر را روشن کرده و در درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد تنظیم می‌ کنیم آنگاه سینی را در فر قرار داده و صبر می‌ کنیم تا قارچها سوخاری شوند. می توانید همین مراحل را درون هواپز یا سرخ کن بدون روغن نیز انجام دهید.

با روغن:
5

درون یک ظرف گود به اندازه ای که قارچ ها در آن غوطه ور شوند روغن ریخته و قارچ های آماده شده را درون روغن می اندازیم و تا زمان طلایی شدن خمیر دور قارچ اجازه می دهیم سرخ شوند.

6

نهایتا روغن اضافی قارچ ها را گرفته و با سس و انواع دیپ دلخواه خود میل کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 191
نیاز روزانه
چربی کل 2g4%

چربی اشباع 0.3g2%
کلسترول 0mg
سدیم 288mg12%
پتاسیم 301mg9%
کربوهیدرات کل 37.2g13%

فیبر 3g12%
قند 2.5g
پروتئین 6.7g14%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 6%
آهن 13%
زینک 11%
مس 30%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.