تنظیمات پرینت:

طرز تهیه قارچ شکم پر به روش فینگرفودی برای پذیرایی و دورچین

مناسب برای5 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

به طور کلی دو نوع فینگرفود وجود دارد، فینگرفود گرم و سرد. ما قصد داریم یکی از بهترین فینگرفودهای گرم را به شما معرفی کنیم. فینگرفود قارچ شکم پر، از جمله فینگرفودهای بسیار خوشمزه است. اگر به دنبال یک میان وعده خوشمزه و در عین حال مقوی و سالم هستید، پیشنهاد می‌کنیم قارچ شکم پر را امتحان کنید.

طرز تهیه قارچ شکم پر به روش فینگرفودی برای پذیرایی و دورچین

مواد لازم برای تهیه قارچ شکم پر
 12 عدد قارچ بزرگ
 1 قاشق غذاخوری روغن
 1 قاشق غذاخوری سیر خرد شده
 220 گرم پنیر خامه‌ای
 ¼ پیمانه پنیر پارمسان
 ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه
 ¼ قاشق چایخوری پودر پیاز
 ¼ فلفل قرمز
طرز تهیه قارچ شکم پر
1

برای تهیه فینگرفود قارچ شکم پر، در ابتدا فر را از قبل روشن کرده و روی دمای 175 درجه سانتی گراد تنظیم می‌کنیم. سینی فر را با استفاده از فرچه و روغن چرب می‌کنیم.

2

قارچ‌ها را شسته و به خوبی خشک می‌کنیم. ساقه قارچ را از سر قارچ جدا کنید و کنار می گذاریم. ساقه های جدا شده را و به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم.

جدا سازی ساقه از قسمت اصلی قارچ

3

یک ماهیتابه برداشته، داخل آن روغن ریخته و تا داغ شدن آن صبر می‌کنیم. پس از داغ شدن روغن، سیر را خرد کرده و همراه با قارچ خرد شده به ماهیتابه اضافه می‌کنیم. قارچ و سیر را تفت داده و پس از پخت، گاز را خاموش می‌کنیم.

4

در ادامه برای تهیه قارچ شکم پر، پنیر پارمسان را رنده کرده و همراه با پنیر خامه‌ای، فلفل قرمز، پودر پیاز و فلفل سیاه به محتویات داخل ماهیتابه اضافه می‌کنیم. این مواد را به خوبی هم می‌زنیم تا حسابی مخلوط شوند.

5

قسمت‌های اصلی قارچ را برداشته و کمی داخل آن را خالی می‌کنیم. این کار را می‌توانید با استفاده از یک قاشق انجام دهید. پس از انجام این کار، با یک قاشق مقداری مواد برداشته و داخل قارچ می‌ریزیم. به همین شکل تمامی قارچ‌ها را از مواد پر می‌کنیم.

6

قارچ شکم پر را روی سینی فر که قبلاً چرب کرده‌ایم می‌چینیم. به مدت 20 دقیقه این قارچ‌ها را داخل فر قرار می‌دهیم تا به خوبی بپزند. غذای ما پس از 20 دقیقه آماده است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 191
نیاز روزانه
چربی کل 17.5g27%

چربی اشباع 8.6g43%
کلسترول 47mg16%
سدیم 228mg10%
پتاسیم 236mg7%
کربوهیدرات کل 4.7g2%

فیبر 0.6g3%
قند 2.4g
پروتئین 5.3g11%

ویتامین آ 26%
ویتامین سی 6%
کلسیوم 8%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.