تنظیمات پرینت:

طرز تهیه قارچ کره ای، یک خوراکی ایتالیایی خوشمزه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز15 دقیقه

این قارچ کره ای یک دستورالعمل فوق العاده سریع، آسان و خوشمزه از قارچ دکمه ای سفید است که با کره، سیر و سبزی سرخ شده تهیه می شود. این دستور پخت قارچ کره ای آنقدر ساده، آسان و بدون دردسر است که حتی یک مبتدی هم می تواند آن را درست کند.

طرز تهیه قارچ کره ای، یک خوراکی ایتالیایی خوشمزه

مواد لازم برای تهیه قارچ کره ای
 200 گرم قارچ دکمه ای سفید
 1 قاشق غذاخوری سیر خرد شده
 2 قاشق غذاخوری کره
 1 قاشق چایخوری پونه یا ریحان خشک
 ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه
 نمک به میزان لازم
طرز تهیه قارچ کره ای
1

ابتدا قارچ ها را آبکشی یا پاک کنید و سپس آنها را خرد کنید. روی حرارت ملایم، کره را در تابه بریزید. شعله را کم کنید تا کره نسوزد.

2

سیر خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی سیر از بین برود. نیازی به سرخ کردن سیر نیست. حالا قارچ دکمه ای را اضافه کنید. آنها را هم بزنید و روی شعله ملایم تا متوسط تفت دهید. در ابتدا قارچ ها آب زیادی باقی می گذارند. به تفت دادن آنها ادامه دهید تا تمام آب قارچ ها تبخیر شود.

3

پس از تبخیر تمام آب، سبزی خشک، پودر فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید. شما می توانید هر سبزی خشک دلخواه دیگری را نیز اضافه کنید. اگر از گیاهان تازه استفاده می کنید، حدود دو برابر میزان سبزی خشک از آنها استفاده کنید. می توانید از گیاهان تازه مانند گشنیز، ریحان یا جعفری استفاده کنید. حتی می توانید برگ نعنا را اضافه کنید. پس از مخلوط کردن مواد با هم می توانید شعله اجاق گاز را خاموش کنید.

4

قارچ کره ای را با انواع سس ها و دیپ های مورد علاقه خود سرو کنید و از آن لذت ببرید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 115
نیاز روزانه
چربی کل 10g16%

چربی اشباع 6.1g31%
کلسترول 26mg9%
سدیم 322mg14%
پتاسیم 324mg10%
کربوهیدرات کل 5.9g2%

فیبر 2.2g9%
قند 2.2g
پروتئین 2.1g5%

ویتامین آ 13%
ویتامین سی 5%
کلسیوم 2%
آهن 10%
مس 49%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.