تنظیمات پرینت:

طرز تهیه قهوه دالگونا به همراه نکات و فوت و فن های آن

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز20 دقیقه

قهوه دالگونا از کره جنوبی است و در این زمان به یکی از مرسوم ترین دستورالعمل ها برای تهیه نوشیدنی تبدیل شده است. با پیروی از نسبت های این دستور، یک قهوه هم زده عالی دریافت خواهید کرد که نه خیلی تلخ و نه خیلی شیرین است.

طرز تهیه قهوه دالگونا به همراه نکات و فوت و فن های آن

مواد لازم برای تهیه قهوه دالگونا
 1 قاشق غذاخوری قهوه فوری
 3 قاشق غذاخوری شکر
 2 قاشق غذاخوری آب جوش
 1,5 پیمانه شیر
 ¼ قاشق چایخوری پودر کاکائو - (اختیاری)
 یخ- (اختیاری)
طرز تهیه قهوه دالگونا
1

قهوه فوری، شکر و آب جوش را دقیقا با نسبت های آمده در مواد اولیه در یک کاسه مخلوط کنید و سپس شروع به هم زدن کنید. آنقدر هم زدن را ادامه دهید تا مخلوطی خامه ای و غلیظ حاصل شود.

2

از دو روش برای هم زدن استفاده کنید. ابتدا در جهت عقربه های ساعت ضربه بزنید و سپس از حرکات زیگزاگ عمودی استفاده کنید. اگر کاسه کوچک است، کاسه را کمی کج کرده و هم بزنید. برای هم زدن می توانید از مخلوط کن کوچک یا میکسر یا همزن دستی (که برای تهیه خمیر کیک استفاده می شود) استفاده کنید.

3

غلظت نهایی قهوه بعد از حداقل 5 دقیقه هم زدن مانند خامه فرم گرفته می شود. خواهید دید که رنگ آن نیز روشن شده است. هم زدن را ادامه بدهید تا به قوام فرم گرفته برسید، در مجموع حدود 10 تا 12 دقیقه هم بزنید.

آماده کردن قهوه دالگونا سرد
4

2 تا 3 تکه یخ را به یک لیوان اضافه کنید. میزان شیر را باید به بین دو نفر تقسیم کنید. در صورت استفاده از شیر خیلی سرد می توان از تکه های یخ صرف نظر کرد. شیر و تکه های یخ را در 2 لیوان سرو اضافه کنید.

5

قهوه خامه ای زده شده را روی آن بریزید. نگران نباشید مخلوط خامه ای خود به خود روی شیر می ماند. مقداری پودر کاکائو روی آن بپاشید و میل کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 84
نیاز روزانه
چربی کل 2.6g4%

چربی اشباع 1.5g8%
کلسترول 8mg3%
سدیم 36mg2%
پتاسیم 143mg5%
کربوهیدرات کل 12.6g5%

فیبر 0g
قند 11.9g
پروتئین 2.6g6%

ویتامین آ 6%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 9%
آهن 0%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.