تنظیمات پرینت:

طرز تهیه قیمه نثار ساده و خوشمزه بهمراه نکات کلیدی

مناسب برای4 نفر

قیمه نثار ساده به عنوان یکی از غذاهای سنتی قزوین در میان ایرانیان طرفداران زیادی دارد. در ادامه آموزش گام به گام تهیه این غذا را به شما آموزش خواهیم داد. با دنبال کردن طرز تهیه قیمه نثار در این مقاله غذایتان جا افتاده و فوق العاده خوشمزه خواهد شد.

طرز تهیه قیمه نثار ساده و خوشمزه بهمراه نکات کلیدی

مواد لازم برای تهیه قیمه نثار ساده
 500 گرم گوشت قرمز- (خرد شده - خورشتی)
 1 پیمانه لپه- (آبکشی شده)
 پیاز بزرگ- (خرد شده)
 3 حبه سیر- (خرد شده)
 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 1 قاشق چایخوری زردچوبه
 1 قاشق چایخوری دارچین
 نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه
 4 پیمانه آب
 2 عدد سیب زمینی متوسط- (خلالی خرد شده)
 1 پیمانه روغن
طرز تهیه قیمه نثار ساده
1

در مرحله ی اول تهیه قیمه نثار ساده در یک قابلمه بزرگ، مقداری روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

2

گوشت خورشتی را که به شکل مکعبی خرد کرده اید به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا زمانی که همه طرف آن قهوه ای رنگ شود.
این کار روی حرارت ملایم حدودا 7 دقیقه طول می کشد.

3

حالا برای پخت قیمه نثار ساده سیر خرد شده، رب گوجه فرنگی، زردچوبه، دارچین، نمک و فلفل سیاه را به قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر مواد در آید.

4

آب را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید بجوشد. بعد از اینکه آب به جوش آمد، حرارت را کم کنید، در قابلمه را ببندید و به مدت 1 ساعت اجازه دهید تمام مواد در آب بپزند. این باعث می شود که گوشت نرم شود و طعم ها با هم مخلوط شوند.

5

لپه هایی که از قبل آبکشی کرده و نفخ آن را گرفته اید را به قابلمه اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید برای یک ساعت دیگر نیز روی حرارت کم جوش بخورند. پس از پختن کامل لپه ها باید نرم و لطیف شده باشند.

6

در یک ماهیتابه جداگانه، روغن باقی مانده را روی حرارت متوسط گرم کنید. سیب زمینی خلالی را سرخ کنید تا طلایی و ترد شود. وقتی سیب زمینی سرخ شده ترد شد، آن ها را روی دستمال حوله ای پهن کنید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

7

هنگامی که لپه نرم شد و گوشت کاملاً پخت، سیب زمینی سرخ شده را به قابلمه اضافه کنید و 10 دقیقه دیگر بجوشانید. این مرحله بافتی بهتر به غذا می بخشد و طعم آن را بیشتر می کند.

8

خورش قیمه نثار ساده آماده است و لازم است آن را با برنج سرو کنید. این غذا بر روی برنج سرو می شود مافی است خورش را روی برن تزیین میل کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 175
نیاز روزانه
چربی کل 5.6g9%
سدیم 254mg11%
کربوهیدرات کل 22g8%

فیبر 5g20%
پروتئین 11g22%

ویتامین آ 2%
ویتامین سی 7%
کلسیوم 5%
آهن 14%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.