تنظیمات پرینت:

طرز تهیه لازانیا رولی با گوشت چرخ کرده

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

در دنیای امروز افراد علاقه زیادی به لازانیا از خود نشان می دهند. این غذای ایتالیایی با توجه به طعم و مزه ای که دارا می باشد توانسته است جایگاه بسیار ویژه ای را در منوی رستوران های ایتالیایی به خود اختصاص دهد. به طور کلی لازانیا رولی یک نوع ماکارونی پیشرفته است که در مهمانی ها مورد استفاده و توجه قرار می گیرد. همچنین افراد می توانند در تهیه لازانیا از مواد اولیه متنوعی استفاده نمایند. از این رو ورقه لازانیا، گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا از اصلی ترین مواردی هستند که در پخت این غذا مورد استفاده قرار می گیرند. امروز می خواهیم طرز تهیه خوشمزه ترین لازانیا رولی با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه لازانیا رولی با گوشت چرخ کرده

مواد لازم تهیه لازانیا رولی
 350 گرم گوشت چرخ کرده
 1 عدد پیاز بزرگ
 1 عدد فلفل دلمه ای متوسط
 250 گرم قارچ
 1 بسته ورقه لازانیا
 2 حبه سیر تازه
 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 پنیر پیتزا مرغوب به مقدار کافی
 سس بشامل به مقدار کافی
 ادویه دلخواه به مقدار لازم
طرز تهیه لازانیا رولی با گوشت چرخ کرده
1

برای درست کردن لازانیا رولی با گوشت چرخ کرده باید ابتدا مواد میانی را آماده کنید. برای این منظور قارچ را پس از شستن به ورقه های نازک تقسیم کنید. بعد فلفل دلمه ای رنگی را به خوبی بشویید و آن را نگینی خرد کنید. سپس سیر را پوست کنده و به کمک رنده ریز آن را پوره کنید. پیاز را نیز پوست کنده و بشویید. بعد آن را به صورت نگینی خرد کنید.

2

اکنون پیاز های خرد شده را به همراه کمی روغن درون تابه ریخته و تفت دهید تا سبک و شیشه ای شوند. سپس سیر رنده و پوره شده را به پیاز درون تابه اضافه کرده و سیر را نیز تفت دهید. بعد از تفت دادن سیر و پیاز، نوبت به اضافه کردن گوشت چرخ کرده به محتویات درون تابه می باشد. بعد ادویه ها را نیز به گوشت بیفزایید و شروع به هم زدن روی حرارت کنید. هنگامی که رنگ گوشت شما تغییر کرد و تیره تر شد، قارچ و فلفل دلمه خرد شده و آماده را به آن اضافه کرده و مجدد هم بزنید.

3

سپس رب گوجه فرنگی را به میزان گفته شده در تابه بریزید و با مواد دیگر مخلوط کنید تا به خوبی سرخ شود. این کار به خوش رنگ شدن مواد لازانیا کمک شایانی می کند.

4

برای آماده کردن سس بشامل باید اول کره را در قابلمه کوچکی بریزید و اجازه دهید تا کره بر اثر حرارت گاز ذوب شود. بعد آرد را افزوده و به خوبی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس شیر را مرحله به مرحله به مواد اضافه کرده و مداوم هم بزنید. در آخر نیز کمی نمک و فلفل افزوده و مخلوط کنید. زمانی که سس به غلظت رسید آماده است.

5

در مرحله بعد ورقه لازانیا را به تعداد مورد نیاز خود درون آب در حال جوش قرار دهید تا نرم شوند. سپس آبکشی کرده و آب سرد روی آن بریزید.

6

اکنون یک ورقه لازانیا را روی سطح کار خود پهن کرده و مقداری سس بشامل روی آن بریزید. سپس مایه آماده شده را روی یک طرف آن قرار داده و به آرامی آن را رول کنید. لازانیا های رول شده را درون ظرف مناسب که از قبل چرب کرده اید بچینید.

7

در آخر روی لازانیا های رولی سس بشامل و پنیر پیتزا فراوان بریزید و آن را در فر 180 درجه قرار دهید تا پنیر روی آن کاملا آب شود.

8

اکنون لازانیا رولی با گوشت چرخ کرده خوشمزه شما آماده است. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 101
نیاز روزانه
چربی کل 3.4g6%

چربی اشباع 1.3g7%
کلسترول 20mg7%
سدیم 913mg39%
پتاسیم 263mg8%
کربوهیدرات کل 8.2g3%

فیبر 1.2g5%
قند 1.6g
پروتئین 9.5g19%

ویتامین آ 5%
ویتامین سی 24%
کلسیوم 5%
آهن 7%
ویتامین ب12 26%
زینک 23%
مس 15%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.