تنظیمات پرینت:

طرز تهیه لازانیا؛ پاستای ورقه ای خوشمزه و پر طرفدار

مناسب برای4 نفر

لازانیا به عنوان نوعی پاستای مخصوص، بسیار لذیذ و دلچسب است. این غذای خاص هم در مجالس و مهمانی ها و هم در جمع های دوستانه و خودمانی بسیار مورد استقبال واقع می گردد. از این رو همیشه گزینه مناسبی برای پذیرایی است.

طرز تهیه لازانیا؛ پاستای ورقه ای خوشمزه و پر طرفدار

مواد لازم برای تهیه لازانیا
 1 بسته ورق لازانیا خشک
 200 گرم پنیر پیتزا
 500 گرم گوشت چرخ کرده
 روغن به مقدار نیاز
 100 گرم قارچ
 1 عدد پیاز
 2 قاشق غذاخوری رب گوجه
 2 حبه سیر
 1 عدد فلفل دلمه‌ ای متوسط
 سس بشامل به مقدار نیاز
 نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم
طرز تهیه لازانیا
1

در ابتدا مواد قارچ، پیاز، سیر و فلفل دلمه‌ ای را شسته و سپس آنها را به صورت مجزا خرد می‌ کنیم. فر را نیز از قبل روشن کرده و در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم می‌ کنیم تا به وقت نیاز آماده و داغ باشد.

2

در گام اول پیاز را به همراه مقداری روغن در تابه مناسب ریخته و روی شعله ملایم قرار می‌ دهیم. صبر می‌ کنیم تا پیاز سرخ شده و حالت شیشه‌ ای به خود بگیرد. در ادامه سیرهای خرد شده را نیز اضافه می‌ کنیم تا سرخ شوند. حال گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و محتویات را هم می‌ زنیم؛ آنگاه در ته تابه صاف می‌ کنیم تا خوب حرارت ببیند. در این مدت گوشت را زیر و رو می‌ کنیم تا خوب پخته شود. در ادامه باید قارچ و فلفل های دلمه‌ ای خرد شده به مخلوط اضافه و سرخ شوند.

3

در این مرحله نوبت به زردچوبه و رب گوجه می‌ رسد. باید آنها را در یک گوشه از تابه سرخ کرده و سپس با کل محتویات تابه مخلوط کنیم. با این کار، ضمن آنکه طعم خام آنها گرفته می‌ شود، مواد خوشرنگ‌ تر خواهند شد.

4

حال برای آنکه مواد بهتر پخته شوند و بافت نرم تری داشته باشند، حدود یک لیوان آبجوش به مخلوط اضافه کرده و درب تابه را می‌ بندیم. صبر می‌ کنیم تا مواد پخته شده و تقریباً کل آب ظرف تبخیر شود. در این مرحله بهتر است شعله را ملایم کنیم تا پختن بهتر انجام شود.

5

تا زمانی که مواد پخته می‌ شوند، در یک قابلمه نسبتا بزرگ به مقدار کافی آب ریخته و روی شعله قرار می‌ دهیم تا جوش آید. سپس ورق‌ های لازانیا را در آن قرار می‌ دهیم تا پخته شده و نرم شوند. برای جلوگیری از چسبیده شدن ورق ها می‌ توانید آنها را به نوبت در آب جوشانده و سپس خارج کنید.

6

در ادامه کار یک قابلمه درب‌ دار مناسب انتخاب کرده و کف آن را چرب می‌ کنیم. آنگاه با استفاده از سس بشامل پوشش می‌ دهیم. در لایه بعد از ورق‌ های لازانیای پخته شده استفاده می‌ کنیم. روی ورق‌ ها یک لایه یکنواخت از مواد گوشت قرار می‌ دهیم و با سس می پوشانیم. سپس یک لایه دیگر ورق قرار می‌ دهیم. این کار را ادامه می‌ دهیم تا کل مواد به صورت لایه‌ ای روی هم قرار بگیرند. آخرین لایه که روی مواد قرار می‌ گیرد، باید ورق لازانیا باشد. سپس روی ورق را با مقدار زیادی سس بشامل پوشش داده و در نهایت پنیر پیتزا را روی آن به طور یکنواخت پخش می‌ کنیم.

7

ظرف را در فر قرار می‌ دهیم تا به مدت 15 الی 20 دقیقه حرارت ببیند و لایه بیرونی طلایی شود. به این ترتیب پاستا آماده سرو است. نوش جان.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 123
نیاز روزانه
چربی کل 4.4g7%

چربی اشباع 2g10%
کلسترول 14mg5%
سدیم 347mg15%
پتاسیم 184mg6%
کربوهیدرات کل 14.39g5%

فیبر 1.4g6%
قند 3g
پروتئین 6.6g14%

ویتامین آ 19%
ویتامین سی 5%
کلسیوم 7%
آهن 4%
ویتامین ب12 31%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.