تنظیمات پرینت:

طرز تهیه لقمه پیتزا زوکینی (کدو سبز)

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

لقمه پیتزا زوکینی از جمله غذاهای پرطرفدار گیاهی محسوب می شود. از آن هم می ‌توان به عنوان وعده اصلی و هم به عنوان میان وعده استفاده نمود. لقمه پیتزا زوکینی یکی از سالم ترین و خاص ترین لقمه پیتزاها به شمار می رود. کدو سبز ارزش غذایی و خواص بسیار زیادی دارد. برای لاغری و چربی خون نیز مفید می باشد. از آنجایی که در این غذا از گوشت استفاده نمی شود وعده غذایی مناسبی برای گیاهخواران به حساب می آید.

طرز تهیه لقمه پیتزا زوچینی (کدو سبز)

مواد لازم لقمه پیتزا زوکینی
 2 عدد کدو سبز
 1 پیمانه سس گوجه فرنگی
 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
 ذرت به مقدار لازم
 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 1 قاشق چایخوری آویشن
 1 عدد فلفل دلمه ای کوچک
 پنیر موزارلا یا گودا به میزان دلخواه
 پپرونی یا سوسیس(اختیاری)
 زیتون سیاه(اختیاری)
طرز تهیه لقمه پیتزا زوکینی
1

ابتدا کدوها را با کمک یک چاقوی تیز به صورت حلقه ای برش بزنید. سپس روی آن ها نمک بپاشید. درون سینی فر نیز کاغذ روغنی قرار دهید.

2

کدوها را درون فر چیده و روی آن را با کمک روغن زیتون چرب کنید. دقت کنید که فر حتما از قبل گرم شده باشد. کدوها باید حدود ۱۵ دقیقه درون فر قرار بگیرند.

3

در این فاصله که کدو ها پخته می شوند، درون تابه ای کمی روغن زیتون ریخته و حدود دو قاشق غذاخوری رب را تفت دهید. زمانی که خامی رب گوجه فرنگی گرفته شد آب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه آب گوجه فرنگی گرفته شد ادویه ها را اضافه نمایید. حرارت را کم کنید تا سس به غلظت بیفتد. در این مرحله سس ها را روی کدوها ریخته و ذرت، فلفل دلمه‌ای، زیتون و هرچه را که دوست دارید روی آن اضافه کنید.

4

مجددا هشت دقیقه آن را درون فر قرار دهید. سپس پنیر پیتزا را روی مواد ریخته و پنج دقیقه دیگر درون فر قرار دهید تا پنیر کاملا ذوب شود.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 98
نیاز روزانه
چربی کل 4.6g8%

چربی اشباع 0.6g3%
کلسترول 3mg1%
سدیم 183mg8%
پتاسیم 249mg8%
کربوهیدرات کل 8.3g3%

فیبر 2.1g9%
قند 3g
پروتئین 7.2g15%

ویتامین آ 18%
ویتامین سی 35%
کلسیوم 19%
آهن 4%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.