تنظیمات پرینت:

طرز تهیه لواشک آلو و سیب خانگی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز3 ساعت

ماده اصلی تهیه لواشک ایرانی میوه است. با هر میوه گوشتی که دوست دارید می توانید لواشک را درست کنید. حتی می توانید چندین نوع میوه را مخلوط کنید و طعمی کاملاً جدید خلق کنید. ماده دیگری که برای تهیه لواشک آلو از آن استفاده می شود، نمک است. نمک هم برای خوش طعم کردن لواشک و هم برای طولانی شدن زمان نگهداری آن اضافه می شود.

لواشک آلو و سیب

مواد لازم طرز تهیه لواشک آلو
 1 کیلوگرم آلو
 2 عدد سیب
 ¼ پیمانه آب
 نمک به میزان لازم
طرز تهیه لواشک آلو
1

لواشکی که تنها با آلو درست می شود کاملا ترش است به همین دلیل برای متعادل شدن طعم آن چند عدد سیب به آن اضافه می کنند.

2

میوه ها را بشویید. قسمت های ساقه، دانه ها و پوست آنها را جدا کنید. قابلمه ای را انتخاب کنید میوه ها را در آن بریزید سپس آب را به آن اضافه کنید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید.

3

حدود 30 دقیقه طول می کشد که میوه ها کاملا پخته شوند. بعد از این که تمام آب قابلمه تبخیر شد میوه ها نیز آماده شده اند. آنها را با هم ترکیب کرده سپس به وسیله قاشق میوه ها را له کنید تا بافتی یکدست حاصل شود. به این شیوه لواشک آلو بافتی مخملی خواهد داشت. اما اگر تمایل دارید که لواشک شما رنگی روشن تر و بافتی شفاف داشته باشد، مخلوط میوه را از صافی رد کرده یا میوه ها را در مخلوط کن ریخته و تا جای هم بزنید تا اثری از تکه های بزرگ در آن نبینید. سپس مایع حاصل شده را برای خشک کردن کنار بگذارید.

4

یک سینی با سایز متوسط بردارید و کف آن را چرب کنید یا با استفاده از یک لایه پلاستیکی آن را بپوشانید. مخلوط میوه را به طور یکنواخت در سینی بریزید. ضخامت لواشک آلو باید تا حدود 3 الی 4 میلیمتر شود. لواشک شما زمانی آماده است که مخلوط میوه به انگشتان نچسبد.

5

لواشک آلو را در دمای اتاق به مدت چند روز یا در فر با حرارت کم به مدت چند ساعت خشک کنید. زمان خشک شدن آن در دمای اتاق حدود 12 الی 48 ساعت است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 76
نیاز روزانه
چربی کل 0.11g1%

چربی اشباع 0.01g1%
کلسترول 0mg
سدیم 176mg8%
پتاسیم 91mg3%
کربوهیدرات کل 19.79g7%

فیبر 1.2g5%
قند 18.2g
پروتئین 0.32g1%

ویتامین آ 8%
ویتامین سی 2%
کلسیوم 1%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.