تنظیمات پرینت:

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت مرحله به مرحله

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت

لوبیا پلو، یک غذای فوق العاده است و می توانید آن را برای شام یا ناهار درست کنید. نکته هیجان‌انگیز در تهیه این غذا این است که می‌توانید تنها با حذف یا اضافه کردن گوشت به آن به گزینه‌ای ایده‌آل برای گیاهخواران یا دوست‌داران گوشت تبدیل شود.

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت مرحله به مرحله

مواد لازم طرز تهیه لوبیا پلو
 500 گرم گوشت گوسفندی
 1 عدد پیاز بزرگ خرد شده
 500 گرم لوبیا سبز
 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 1 قاشق غذاخوری زردچوبه، دارچین و پودر کاری
 1 قاشق چایخوری پودر زعفران
 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه
 1 عدد سیب زمینی(برای ته دیگ)
 نمک، روغن و کره به مقدار لازم
طرز تهیه لوبیا پلو
1

از یک قابلمه مناسب و مقداری روغن برای تفت دادن پیاز خرد شده استفاده کنید. گوشت را تکه تکه کنید و بعد از اینکه پیازها طلایی شدند، تکه های گوشت را اضافه کنید. پس از مدتی تفت دادن تکه های گوشت، رنگ آنها تغییر می کند.

2

زردچوبه را اضافه کنید و سپس مواد را برای مدت کوتاهی تفت دهید. سپس رب گوجه فرنگی و ½ قاشق سوپ خوری دارچین را اضافه کنید. مواد را کاملا با هم مخلوط کرده و تفت دهید. ½ پیمانه آب به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا آب بجوشد.

3

در همین حین لوبیا سبزها را به شکل های مناسب برش داده و در ماهیتابه ای جداگانه تفت دهید. وقتی کمی سرخ شدند و آب قابلمه دیگر نیز به جوش آمد، لوبیا سبزها را به قابلمه دیگر اضافه کنید. در 10 دقیقه پایانی نمک و پودر زعفران را به مواد اضافه کنید. وقتی گوشت پخت و آب آن کاملا تمام شد، شعله را خاموش کنید و بگذارید مواد پخته شده خنک شوند.

4

در همین حین برنج را بپزید. برای این کار، قبل از اینکه بخواهید برنج را بپزید، حدود 12 ساعت برنج را خیس کنید. وقتی می خواهید برنج را بپزید مقداری آب بجوشانید و برنج آبکش شده را به آب در حال جوش اضافه کنید. اجازه دهید برنج حدود 8 دقیقه بجوشد و سپس با استفاده از صافی برنج را از آب جدا کنید.

5

برای پخت لوبیا پلو قابلمه مناسبی انتخاب کنید. ته قابلمه مقداری روغن و زعفران دم کرده بریزید و سطح آن را با ورقه های سیب زمینی بپوشانید. یک لایه برنج اضافه کنید و روی آن را با یک لایه از موادی که آماده کرده اید بپوشانید. همچنین می توانید به هر لایه به مقدار کمی دارچین اضافه کنید. سپس به همین ترتیب برنج و لوبیاها را اضافه کنید. درب قابلمه را با یک تکه پارچه به عنوان دم کنی بپوشانید و در نهایت درب قابلمه را بگذارید.

6

حدود 30 دقیقه زمان نیاز است که لوبیا پلو بپزد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 123
نیاز روزانه
چربی کل 5.8g9%

چربی اشباع 3g15%
کلسترول 39mg13%
سدیم 135mg6%
پتاسیم 297mg9%
کربوهیدرات کل 7g3%

فیبر 1.6g7%
قند 1g
پروتئین 11.5g23%

ویتامین آ 9%
ویتامین سی 9%
کلسیوم 3%
آهن 12%
ویتامین ب12 58%
زینک 25%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.