تنظیمات پرینت:

طرز تهیه مارمالاد زرد آلو بدون ژلاتین

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

زرد آلو یکی از میوه‌های محبوب است و از این میوه فراورده‌های فراوانی می‌توان تهیه کرد. مارمالاد زرد آلو از جمله این فراورده‌ها است. این مارمالاد بسیار لذیذ می‌تواند یک دسر خوشمزه یا یک وعده مناسب برای صبحانه محسوب شود. این مارمالاد به دو روش قابل تهیه است. در یکی از روش‌ها، از ژلاتین استفاده می‌شود و ما قصد نداریم به آن بپردازیم. ما در این مقاله قصد داریم به طرز تهیه مارمالاد این میوه بدون استفاده از ژلاتین بپردازیم. اگر شما هم به تهیه این مارمالاد علاقه‌مند هستید، با ما همراه باشید.

طرز تهیه مارمالاد زرد آلو بدون ژلاتین

مواد لازم تهیه مارمالاد زرد آلو
 4 پیمانه زردآلو
 1,5 پیمانه شکر
 2 قاشق غذاخوری آبلیمو
طرز تهیه مارمالاد زرد آلو
1

برای تهیه مارمالاد زرد آلو ابتدا باید هسته زردآلوها را خارج کنیم. پس از خارج کردن هسته‌ها، میوه‌ها را داخل یک قابلمه می‌ریزیم. شعله گاز را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا زرد آلوها نرم شوند.

2

پس از نرم شدن و پختن زرد آلوها، با استفاده از گوشت کوب برقی یا مخلوط کن، زرد آلوها را له می‌کنیم. شما می‌توانید به صورت دستی نیز این کار را انجام دهید؛ ولی با وسایل برقی کار سریع‌تر و بهتر پیش می‌رود.

3

پس از له کردن زرد آلوها، شکر و آبلیمو را اضافه می‌کنیم و منتظر می‌مانیم تا مارمالاد زرد آلو بپزد. زمانی می‌توان گفت مارمالاد آماده است که کاملاً سفت شده باشد. حدوداً یک ساعت زمان نیاز است تا مارمالاد به حالت پختگی برسد.

4

بهتر است گاهی مارمالاد را با استفاده از یک قاشق ترجیحاً چوبی هم بزنیم. زمانی که احساس کردیم مارمالاد آماده است، زیر شعله گاز را خاموش می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا مارمالاد خنک شود. شما می‌توانید در صورت امکان هنگام خنک شدن مارمالاد، روی درب قابلمه یک دم کنی قرار بدهید تا مارمالاد خوش رنگ شود.

5

پس از خنک شدن مارمالاد زرد آلو، می‌توانیم آن را در ظرف ریخته و داخل یخچال قرار دهیم. بهتر است از ظروفی استفاده کنید که درب داشته باشند. در اکثر موارد استفاده از ظروف شیشه‌ای درب دار توصیه می‌شود.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 264
نیاز روزانه
چربی کل 0.4g1%

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 8mg1%
پتاسیم 850mg25%
کربوهیدرات کل 68.4g23%

فیبر 5.5g22%
قند 61g
پروتئین .5g1%

ویتامین آ 115%
ویتامین سی 3%
کلسیوم 4%
آهن 11%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.