تنظیمات پرینت:

طرز تهیه مافین موزی بدون تخم مرغ (کاپ کیک موزی)

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز45 دقیقه

این دستور غذای فوق العاده آسان و در کمتر از یک ساعت آماده می شود، مافین موزی را می توانید به عنوان صبحانه یا یک میان وعده لذیذ مصرف کنید. اگرچه ممکن است مافین موزی آنقدرها جذاب به نظر نرسد ولی از ظاهر این خوراکی های خوشمزه خسته نشوید.

طرز تهیه مافین موزی بدون تخم مرغ

مواد لازم تهیه مافین موزی
 180 گرم آرد
 ½ قاشق چایخوری جوش شیرین
 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
 1 قاشق چایخوری نمک
مواد میانی
 3 عدد موز بزرگ
 ¼ پیمانه شکر
 ½ پیمانه روغن دلخواه
 1 قاشق غذاخوری آبلیمو
 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل یا پودر وانیل
1

ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد (356 درجه فارنهایت) گرم کنید. سپس یک قالب مناسب پخت مافین موزی انتخاب کنید.

تهیه مواد میانی مافین موزی
2

ابتدا موزهای رسیده را پوست بگیرید و خرد کنید. سپس آنها را در یک مخلوط کن بریزید شکر را روی موزها بپاشید. بعد شروع به له کردن موزها کنید. میتوانید به جای مخلوط کن از یک چنگال معمولی استفاده کنید و موزها را کاملا له کنید.

3

سپس روغن را به مخلوط موز و شکر اضافه کنید. حالا مخلوط را با لیسک خوب به صورت دورانی هم بزنید تا روغن به طور یکنواخت با موزها و شکر مخلوط شود. عصاره یا پودر وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس 1 قاشق غذاخوری آبلیمو را اضافه کنید، خوب مخلوط کنید و این مخلوط را کنار بگذارید.

تهیه مافین ها
4

در کاسه ای دیگر آرد را به همراه جوش شیرین، نمک و بیکینگ پودر چندین مرتبه الک کنید. حالا با در دست گرفتن کاسه آرد، مواد خشک را به آرامی داخل کاسه ای که موزها در آن قرار دارند، بریزید. مواد را با یکدیگر ترکیب کنید، توجه داشته باشید باید تا جای هم بزنید که خمیری یکدست و لطیفی حاصل شود.

5

حالا خمیر مافین موزی آماده است تا در قالب مافین ریخته شود. اکنون زمان پخت مافین های موزی است. ابتدا خمیر را با قاشق داخل پوشش‌های کاغذی که برای پخت مافین طراحی شده‌اند، بریزید تا حدود ¾ آن پر شود.

6

پس از آن، سینی مافین را در طبقه وسط فر قرار دهید. در نهایت مافین ها را به مدت تقریبا 35 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندان از داخل آن تمیز بیرون بیاید بپزید.

7

بعد از 5 دقیقه که زمان پخت به تمام رسید، با استفاده از دستمال های آشپزخانه سینی مافین ها را برداشته و روی توری سیمی قرار دهید تا خنک شوند. پس از گرم یا سرد شدن در دمای اتاق، در نهایت می توانید این مافینهای موزی را به عنوان یک میان وعده یا دسر شیرین سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 278
نیاز روزانه
چربی کل 14.8g23%

چربی اشباع 1.5g8%
کلسترول 0mg
سدیم 441mg19%
پتاسیم 222mg7%
کربوهیدرات کل 34.2g12%

فیبر 2.1g9%
قند 10g
پروتئین 3g6%

ویتامین آ 2%
ویتامین سی 7%
کلسیوم 5%
آهن 7%
ویتامین ای 40%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.