تنظیمات پرینت:

طرز تهیه ماکارونی ایرانی خوشمزه و مجلسی با گوشت و سویا

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 40 دقیقه

ما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه ماکارونی ایرانی خوشمزه و مجلسی با گوشت و سویا را آموزش دهیم. ماکارونی به عنوان یکی از غذاهای محبوب جهان یک غذای بین المللی است اما مانند لازانیا و پاستا اصالتی ایتالیایی دارد. در ایران ماکارونی را با روشی درست می شود که بیشتر باب میل ایرانیان باشد،

طرز تهیه ماکارونی ایرانی

 400 گرم ماکارونی
 200 گرم گوشت چرخ کرده
 1 عدد پیاز یزرگ
 100 گرم قارچ
 2 عدد سیب زمینی یزرگ
 100 گرم نخود فرنگی
 1 عدد فلفل دلمه ای
 3 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 نمک و فلفل سیاه به اندازه ی کافی
 زردچوبه و روغن
طرز تهیه ی مایه ماکارونی
1

در مرحله ی اول طرز تهیه ماکارونی ایرانی باید سس ماکارونی را آماده کنیم ، برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم سپس به همراه مقداری روغن مایع در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز نرم و سبک شود.

طرز تهیه ی مایع ماکارونی

2

در ادامه مقداری ادویه زردچوبه به پیاز داغ می افزاییم، سپس مجددا تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در این مرحله گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد.

3

در همین حین فلفل دلمه ای و قارچ را پس از شستشو به صورت دلخواه خرد می کنیم و به همراه نخود فرنگی به تابه اضافه می کنیم. نخود فرنگی ، قارچ و فلفل دلمه ای را هم کمی تفت می دهیم سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم.

4

رب گوجه فرنگی را خوب تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی آن گرفته شود ، علاوه بر این تفت دادن رب باعث می شود در پایان پخت ماکارونی خوشرنگ تری داشته باشیم. پس از تفت دادن رب گوجه فرنگی ۱ لیوان آب اضافه می کنیم و درب تابه را قرار می دهیم تا گوشت به آرامی بپزد.

5

هر چند دقیقه یکبار مواد سس ماکارونی را هم می زنیم و کمی مخلوط می کنیم تا ته نگیرد. زمانی که آب داخل تابه تبخیر شد سس آماده است. پس از اینکه سس ماکارونی آماده شد آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

آماده کردن ماکارونی
6

در این مرحله یک قابلمه را تا نیمه آب پر می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به سرعت به جوش بیاید. در ادامه مقداری نمک و روغن مایع داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید آب درون قابلمه به جوش بیاید.

7

پس از اینکه آب به جوش آمد ماکارونی ها را داخل آب قرار دهید، سپس اجازه دهید ماکارونی ها کمی نرم شوند سپس آنها را از داخل آب جوش خارج کنید و با آب سرد آبکشی کنید. زمان دقیق آبکشی ماکارونی ها زمانی است که اطراف ماکارونی ها نرم و مغزشان سفت است. معمولا حدود 6 دقیقه نیاز است تا ماکارونی در آب جوش بماند.

8

به اصلطاح عامیانه باید ماکارونی را کمی زنده بردارید تا پس از پایان پخت ماکارونی شما له یا خیلی نرم نشود. در این مرحله قابلمه ای که برای پخت ماکارونی در نظر گرفته اید روی حرارت قرار دهید و کمی روغن داخل آن بریزید.

9

در ادامه سیب زمینی را به صورت ورقه ای (نه خیلی ضخیم که نرم شود نه خیلی نازک که بسوزد) خرد کنید و کف قابلمه بچینید. اجازه دهید سیب زمینی ها کمی سرخ شوند سپس کمی از ماکارونی آبکش شده را روی سیب زمینی ها می ریزیم.

10

پس از اینکه روی سیب زمینی ها را با ماکارونی پوشاندیم کمی از سس ماکارونی را اضافه می کنیم و به همین ترتیب قابلمه را با لایه هایی ماکارونی آبکش شده و سس ماکارونی پر می کنیم. توجه داشته باشید که لایه آخر باید حتما ماکارونی باشد.

11

در پایان درب قابلمه را قرار می دهیم و حرارت را زیاد می کنیم تا بخار درون قابلمه بپیچد سپس حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم ماکارونی با حرارت ملایم دم بکشد. تقریبا یک ساعت زمان نیاز تا ماکارونی دم بکشد.

12

پس از اینکه ماکارونی آماده شد آنرا درون قابلمه مخلوط می کنیم تا سس به تمام نقاط ماکارونی برسد سپس در صورت تمایل کمی روغن به آن می دهیم. پس از کشیدن ماکاورنی در دیس می توانید از سیب زمینی های طلایی شده برای تزیین آن استفاده کنید.

امیدوارم از این آموزش طرز تهیه ماکارونی ایرانی لذت برده باشید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 168
نیاز روزانه
چربی کل 5.27g9%
کلسترول 14.67mg5%
کربوهیدرات کل 22.08g8%

فیبر 1.60g7%
قند 1.53g
پروتئین 7.60g16%

ویتامین سی 1.90%
کلسیوم 13.94%
آهن 0.77%
ویتامین ب6 0.10%
فسفر 74.07%
منیزیم 17.96%
زینک 0.99%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.