تنظیمات پرینت:

طرز تهیه محلبی توت فرنگی، مناسب پذیرایی و مجلس

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز3 ساعت 10 دقیقه

محلبی توت فرنگی یک دسر خوشمزه و لذیذ می باشد. این دسر از میوه بهاری و تابستانی تهیه می شود. پس زمانی که در فصل مناسبی قرار گرفتید حتما این دسر ساده و سریع را آماده کنید و در کنار عزیزانتان از آن لذت ببرید.

طرز تهیه محلبی توت فرنگی، مناسب پذیرایی و مجلس

مواد لازم طرز تهیه محلبی توت فرنگی
 3 پیمانه شیر
 3 قاشق غذاخوری سر پر شکر
 2 قاشق غذاخوری آرد برنج
 3 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
 1 قاشق غذاخوری گلاب
 3 قاشق غذاخوری خامه صبحانه
 ½ قاشق چایخوری وانیل
 توت فرنگی به مقدار لازم(برای تزیین)
مواد لازم برای سس محلبی
 1,5 پیمانه توت فرنگی
 ½ پیمانه شکر
 1 قاشق غذاخوری سر پر نشاسته ذرت
طرز تهیه محلبی توت فرنگی
1

در ابتدا برای تهیه محلبی توت فرنگی باید مواد خشک و پودری مانند آرد و شکر را با هم در کاسه ای بریزید. سپس شیر را آرام آرام اضافه کنید و با همزن دستی به طور مداوم ترکیب کنید. این کار برای جلوگیری از گلوله گلوله شدن آرد و شکر ضروری است.

2

مقداری از مایع را در کاسه ای بریزید و نشاسته را درون آن حل کنید. پس از حل شدن همه ذرات نشاسته آن را به بقیه مواد اضافه کنید. سپس همه مواد درون کاسه را به قابلمه ای مناسب منتقل نمایید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب با همزن دستی، هم بزنید تا خامی آرد و نشاسته از بین برود. تا زمانی که مایع محلبی غلیظ شود به این کار ادامه دهید.

3

زمانی که مایع محلبی توت فرنگی به غلظتی شبیه به فرنی رسید، نوبت اضافه کردن وانیل و خامه است. پس از اضافه کردن این مواد، تنها کافی است به مدت 1 دقیقه تحت حرارت قرار گیرند.

4

دیواره های ظرف شیشه ای دسر از توت فرنگی های اسلایس شده استفاده کنید. سپس تا زمانی که هنوز مایع محلبی گرم است آن را درون ظرف سرو بریزید.

5

حالا ظرف های سرو محلبی را باید به مدت 1 الی 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا سفت تر شوند.

طرز تهیه محلبی توت فرنگی دو رنگ
6

در صورتی که بخواهید محلبی دو رنگ تهیه کنید باید سس آن را نیز آماده کنید. برای این کار توت فرنگی ها را با گوشتکوب برقی، غذاساز یا چنگال کاملا له کنید.

7

سپس آنها را به همراه شکر و نشاسته ذرت داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا غلظت سس نیز مانند فرنی شود.

8

حالا از روی حرارت بردارید و روی لایه اول (که در مرجله 5 آماده کرده اید) بریزید. مجددا باید 1 ساعت صبر کنید تا لایه دوم نیز در یخچال استراحت کند و ببندد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 104کالری از چربی 21
نیاز روزانه
چربی کل 2.5g4%

چربی اشباع 0.5g3%
کلسترول 1.6mg1%
سدیم 31mg2%
پتاسیم 73mg3%
کربوهیدرات کل 19.6g7%

فیبر 0.5g2%
قند 15.8g
پروتئین 2.7g6%

ویتامین آ 6%
ویتامین سی 15%
کلسیوم 8%
آهن 1%
ویتامین ب12 13%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.