تنظیمات پرینت:

طرز تهیه محلبی کادایف خوشمزه و شیک

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت

محلبی کادایف یک دسر خوشمزه است که در زمان بسیار کمی آماده می شود. این دسر از دو قسمت محلبی و کادایف تشکیل شده است. از این دسر در جشن ها و مهمانی ها به خصوص در سفره های افطاری ماه رمضان استفاده می شود.

طرز تهیه محلبی کادایف خوشمزه و شیک

مواد لازم طرز تهیه محلبی کادایف
 175 گرم رشته های کادایف خشک
 ½ پیمانه شکر
 50 گرم کره
 100 گرم مغز گردو یا فندق
مواد لازم برای تهیه محلبی
 3 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
 2 پیمانه شیر
 1 پیمانه شکر
 100 گرم خامه سرد صبحانه
 موز یا توت فرنگی به مقدار دلخواهبرای تزیین داخل دسر
 پودر پسته، قند، خامه و گل محمدی خشکبرای تزیین روی دسر
طرز تهیه محلبی کادایف
1

ابتدا برای تهیه دسر محلبی کادایف کره را داخل تابه قرار دهید تا در اثر حرارت ملایم ذوب شود. سپس باید رشته های کادایف را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید. رشته ها را داخل کره بریزید و تفت دهید تا زمانی که رنگ آنها به طلایی تبدیل شود.

2

پس از چند دقیقه شکر را درون تابه بریزید و همه مواد را کاملا با هم مخلوط کنید. در آخر شکر و گردو یا فندق ها را نیز اضافه کنید. همه مواد را کمی تفت دهید و تابه را از روی شعله بردارید. در این مرحله آماده سازی کادایف های این دسر به اتمام رسیده است.

3

حالا نوبت به آماده سازی محلبی این دسر خوشمزه می رسد. برای اینکار شیر را به همراه وانیل و نشاسته ذرت داخل قابلمه بریزید. به کمک همزن دستی آنها را خوب مخلوط کنید تا زمانی که ذرات نشاسته و وانیل کاملا درون شیر حل شوند. حالا می توانید قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید.
هم زدن را تا جایی ادامه دهید که محلبی غلیظ شود. وقتی به غلظت مورد نظر رسید، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید محلبی کاملا خنک شود.

4

مرحله آخردر تهیه دسر محلبی کادایف، اضافه کردن خامه صبحانه است. خامه را به محلبی غلیظ شده اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید.

5

برای اینکه ریختن مایع محلبی داخل قالب آسانتر شود، بهتر است آن را از قابلمه به داخل یک پارچ منتقل کنید.

6

ظرف سرو محلبی کادایف را آماده کنید. کف یا کناره های ظرف سرو را می توانید با موز یا توت فرنگی تزیین کنید. روی تکه های میوه مقداری از مایع محلبی بریزید. سپس مقداری رشته های کادایف داخل ظرف بریزید و با پشت قاشق آنها را فشرده کنید. این ترتیب را تا زمانی ادامه دهید که ارتفاع ظرف سرو شما را پر کند.

7

ظرف سرو را به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک و آماده پذیرایی شود.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 263
نیاز روزانه
چربی کل 13.5g21%

چربی اشباع 4.9g25%
کلسترول 34mg12%
سدیم 58mg3%
پتاسیم 183mg6%
کربوهیدرات کل 31.5g11%

فیبر 1.6g7%
قند 16.9g
پروتئین 5.6g12%

ویتامین آ 11%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 8%
آهن 7%
زینک 10%
مس 26%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.