تنظیمات پرینت:

طرز تهیه مربای به خوش طعم ایرانی

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 20 دقیقه

طرز تهیه مربای به در طعم آن تاثیر گذار است و در ماندگاری آن نیز نقش بسزایی دارد. رنگ میوه به، همانطور که میدونید مثل سیب، زرد رنگ است. ولی رنگ مربا قرمز می شود که واقعا اشتها آور می باشد. منتظر چی هستید؟ یاد بگیرید که مربای به چگونه تهیه می شود!

طرز تهیه مربای به خوش طعم ایرانی

مواد لازم طرز تهیه مربای به
 500 گرم میوه به
 500 گرم شکر
 2 حبه هل(اختیاری)
 10 گرم چوب دارچین(اختیاری)
 1 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش یا آبلیمو
 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
طرز تهیه مربای به
1

برای داشتن مربای عالی، ابتدا باید به را کاملا بشویید و سپس پوست میوه را به طور صحیح جدا کنید. سپس آنها را از وسط به دو نیمه تقسیم کرده و دانه های آن را جدا کنید. دانه ها را کنار بگذارید، ممکن است بعداً برای یک درمان خانگی به آنها نیاز پیدا کنید!

2

حالا به هر شکل و اندازه ای که دوست دارید به را برش بزنید. برش های به را می توان به شکل مکعبی یا گرد کوچک تبدیل کرد. یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و برش های به را در آن قرار دهید و 6 لیوان آب روی آنها بریزید. قابلمه را روی اجاق بگذارید و حرارت باید متوسط باشد. زمانی که آب به جوش آمد، در این لحظه شکر را اضافه کنید.

3

سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید، تا مربا به تدریج و در عرض یک ساعت 1 ساعت بپزد. به یاد داشته باشید که درب قابلمه را با دستمال بپوشانید.

4

بعد از گذشت 30 دقیقه درب قابلمه را بردارید. برای طعم دادن به مربا می توانید از چوب دارچین یا هل استفاده کنید. همچنین افزودن این ادویه ها باعث افزایش عطر مربای به می شوند. در این زمان زعفران دم کرده را نیز اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا مربا آماده شود.

5

بعد از اینکه مربا به غلظت دلخواه شما رسید مراحل پخت به اتمام می رسد. یک راه ساده برای فهمیدن اینکه چه موقع مربای به آماده شده است این است، مقدار کمی از آب (شربت) موجود درون قابلمه را بردارید. این شربت را در یک لیوان آب سرد بریزید. اگر شربت در لیوان ته نشین شد، آن وقت مربای با تراکم و بافت خوبی دارید. در غیر این صورت اجازه دهید تا 30 الی 30 دقیقه دیگر محتویات درون قابلمه بجوشد.

6

وقتی غلظت مربای به مورد پسند شما واقع شد، زمان مناسبی برای برداشتن قابلمه از روی حرارت فرا رسیده است. در همین حین، آبلیمو را به مربای به اضافه کنید و هم بزنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید محتویات درون قابلمه خنک شود. وقتی به اندازه کافی سرد شد، مربای به را در شیشه ها ریخته و در یخچال قرار دهید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 254کالری از چربی 0.9
نیاز روزانه
چربی کل 0.1g1%

چربی اشباع 0g
چربی غیر اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 0mg
کربوهیدرات کل 62g21%

فیبر 3g12%
قند 60g
پروتئین 0.2g1%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 1%
آهن 0%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.