تنظیمات پرینت:

طرز تهیه مربای توت فرنگی خانگی ساده و خوشمزه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

این مربای توت فرنگی ساده و آسان برای هر زمانی که بخواهیم یک صبحانه سریع بخوریم به کار می آید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که توت فرنگی ها را خرد کنید و سپس در تابه ای همراه با شکر بپزید و متناوب هم بزنید. این دستورالعمل عالی به مهارت بسیار کمی نیاز دارد.

طرز تهیه مربای توت فرنگی خانگی ساده و خوشمزه

مواد لازم تهیه مربای توت فرنگی
 600 گرم توت فرنگی
 400 گرم شکر
 2 قاشق غذاخوری آبلیمو(اختیاری)
طرز تهیه مربای توت فرنگی
1

توت فرنگی های رسیده را چند بار در آبکش یا صافی بشویید. تمام آب را خالی کنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شوند یا با یک حوله آشپزخانه تمیز، آنها را خشک کنید.

2

پس از خشک شدن ساقه ها و برگ های سبز توت فرنگی را جدا کنید. آنها را خرد کرده و کنار بگذارید،

3

در یک قابلمه مناسب توت فرنگی های خرد شده را بریزید. سپس شکر و آبلیمو را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و آن را روی اجاق گاز روی حرارت ملایم تا متوسط قرار دهید.

4

همانطور که توت فرنگی ها می جوشند، می بینید که آنها شروع به ترک خوردن می کنند. در فواصل زمانی نزدیک بهم مواد را هم بزنید تا توت فرنگی ها نرم شوند و بپزند. توت فرنگی ها را خواهید دید که در آب شناور هستند.

5

همانطور که آب در حال جوشیدن و جباب زدن است شعله گاز را کم کنید. همچنان به هم زدن ادامه دهید.

6

برای بررسی قوام و آماده بودن مربای توت فرنگی یک قاشق مرباخوری توت فرنگی را در بشقاب بریزید و بگذارید خنک شود. اگر برش های توت فرنگی خیلی سفت بودند و مربا آب زیادی داشت، باید شعله گاز را روی حرارت متوسط تنظیم کنید و صبر کنید تا مربا به غلظت مناسب برسد.

7

بعد از آماده شدن مربای توت فرنگی روی قابلمه را با حوله آشپزخانه بپوشانید و بگذارید مربا در دمای اتاق خنک شود.

8

سپس مربا را در یک شیشه یا بطری شیشه ای استریل شده با اندازه متوسط منتقل کنید. این مواد اولیه حدود 1 شیشه متوسط مربا می دهد که اگر هر روز برای صبحانه مربا بخورید برای چند هفته کافی است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 196
نیاز روزانه
چربی کل 0.1g1%

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 1mg1%
پتاسیم 61mg2%
کربوهیدرات کل 50.9g17%

فیبر 1.1g5%
قند 48.6g
پروتئین 0.3g1%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 32%
کلسیوم 1%
آهن 2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.