تنظیمات پرینت:

طرز تهیه مربای سیب خانگی، خوشمزه و خوش رنگ

مناسب برای15 نفرزمان مورد نیاز45 دقیقه

سیب یکی از میوه‌های محبوب است و مربای سیب نیز به همین اندازه محبوبیت دارد. محبوبیت این مربای لذیذ تنها به کشور ایران محدود نمی‌شود. این مربا یک وعده بسیار خوشمزه صبحانه محسوب می‌شود. از این مربا می‌توانید در تزیین کیک و شیرینی و حتی در تهیه پای سیب نیز استفاده کنید. اگر شما هم از علاقه‌مندان به این مربای خوشمزه هستید، با ما همراه باشید تا طرز تهیه این مربا را به بهترین شکل یاد بگیرید.

طرز تهیه مربای سیب خانگی، خوشمزه و خوش رنگ

مواد لازم برای تهیه مربای سیب
 1 کیلوگرم سیب
 1 کیلوگرم شکر
 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 4 قاشق غذاخوری گلاب
 3 قاشق غذاخوری آبلیمو
طرز تهیه مربای سیب
1

در ابتدا برای تهیه یک مربای سیب خوشمزه باید سیب‌ها را به خوبی بشوییم و خشک کنیم. بهتر است پوست سیب‌ها را بگیریم تا مربای بهتری داشته باشیم. سیب‌ها را به قطعات دلخواه تقسیم کرده و هسته آن‌ها را جدا می‌کنیم. پیشنهاد ما تقسیم سیب به شکل مکعبی است.

2

پس از این که سیب‌ها را قطعه‌قطعه کردیم، یک کاسه برداشته و سیب‌ها را داخل آن می‌ریزیم. داخل کاسه آب و آبلیمو را اضافه می‌کنیم. کمی سیب‌ها را هم می‌زنیم تا آب و آبلیمو به سیب‌ها جذب شود. سیب‌ها باید کمی به همین حالت بمانند.

3

یک قابلمه برداشته و داخل آن 4 لیوان آب اضافه می‌کنیم. شعله گاز را افزایش می‌دهیم تا آب سریع بجوشد. پس از جوشیدن آب، شکر را اضافه می‌کنیم. سپس با استفاده از قاشق شروع به هم زدن می‌کنیم تا شکر به خوبی در آب حل شود.

4

همین طور که آب در حال جوشیدن است، سیب‌هایی را که کنار گذاشته بودیم را داخل آب در حال جوش می‌ریزیم. شعله گاز را کم کرده و زعفران را اضافه می‌کنیم. 30 دقیقه الی 45 دقیقه منتظر می‌مانیم تا سیب‌ها بپزند.

5

پس از گذشت 45 دقیقه، با استفاده از یک چنگال نرمی سیب‌ها را بررسی می‌کنیم. اگر سیب‌ها به خوبی نرم شده بود، زیر شعله را خاموش می‌کنیم.

6

پس از خاموش کردن شعله گاز، گلاب را اضافه می‌کنیم. مربای سیب را هم می‌زنیم تا گلاب با سیب مخلوط شود. سپس چند ساعت اجازه می‌دهیم تا مربا در دمای محیط استراحت کند.

7

در نهایت مربای سیب ما آماده است و می‌توانیم آن داخل شیشه بریزیم. پس از انتقال مربا به شیشه، می‌توانیم آن را داخل یخچال قرار دهیم.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 211
نیاز روزانه
چربی کل 0.09g1%

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 2mg1%
پتاسیم 52mg2%
کربوهیدرات کل 54.3g19%

فیبر 1.2g5%
قند 51.6g
پروتئین 0.15g1%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 4%
کلسیوم 0%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.