تنظیمات پرینت:

طرز تهیه مربای هویج به سبک حرفه ای

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت 30 دقیقه

مربای هویج یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین مرباهای ایرانی است. هیچ چیز جای مرباهای خوش رنگ، خوش طعم و معطر سفره صبحانه را نمی گیرد. مربای هویج دارای فیبر بالایی است و به همین دلیل برای هضم غذا بسیار مفید است. هویج سرشار از ویتامین A است که برای تقویت چشم ها واقعا ضروری است. این مربای ایرانی نیز مانند مربای به بسیار راحت تهیه می شود.

طرز تهیه مربای هویج به سبک حرفه ای

مواد لازم طرز تهیه مربای هویج
 500 گرم هویج
 500 گرم شکر
 2 لیوان آب
 2 قاشق غذاخوری گلاب
 1 قاشق غذاخوری آب لیمو
 خلال پسته(اختیاری و به میزان دلخواه)
 دانه هل(اختیاری و به میزان دلخواه)
 چوب دارچین(اختیاری و به میزان دلخواه)
  قاشق چایخوری پودر زعفران
طرز تهیه مربای هویج
1

برای تهیه مربای هویج خانگی، ابتدا سر و ته هویج ها را با چاقو برش دهید و پوست آن ها را بگیرید. هویج ها را در یک صافی بریزید و کاملا بشویید. سپس هویج ها را کنار بگذارید تا آب اضافی آنها گرفته شود.

2

در این مرحله هویج ها را با رنده ریز یا درشت رنده کرده و در قابلمه ترجیحاً مسی بریزید. سپس هویج ها را روی اجاق قرار دهید و با حرارت متوسط اجازه دهید کمی نرم شوند. هویج ها را باید مرتباً هم بزنید، تا کمی رنگ آن تغییر کند و سپس ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید.

3

شکر و زعفران را کم کم به هویج ها اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا در آب حل شوند. بعد از ده دقیقه چوب دارچین، آبلیمو، گلاب و دانه هل را به هویج ها اضافه کنید و اجازه دهید مربای هویج با حرارت متوسط به مدت 2 ساعت روی شعله اجاق گاز بماند. در آخر مقدار کمی خلال پسته را به مربا اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید.

4

مربای هویج نباید خیلی سفت و خیلی شل باشد. چون اگر مربا خیلی سفت شود طعم آن خیلی شیرین می شود و اگر شل باشد کپک می زند. پس مراقب باشید وقتی مربا به غلظت متعادلی رسید حرارت را خاموش کنید.

5

بعد از آماده شدن مربای هویج می توانید خلال های پسته را روی آن بریزید و از آن برای تزیین مربا استفاده کنید. بعد از خنک شدن مربا، آن را در ظرف مربا ریخته و در یخچال قرار دهید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 138
نیاز روزانه
چربی کل 0.06g1%

چربی اشباع 0.01g1%
کلسترول 0mg
سدیم 20mg1%
پتاسیم 78mg3%
کربوهیدرات کل 35.2g12%

فیبر 1g4%
قند 32.95g
پروتئین 0.25g1%

ویتامین آ 237%
ویتامین سی 2%
کلسیوم 1%
آهن 1%
ویتامین دی 0%
ویتامین ب6 4%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.