تنظیمات پرینت:

طرز تهیه مربای پوست پرتقال فوق العاده خوشمزه

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت 30 دقیقه

مربا از جمله چیزهای جدانشدنی از سفره ما ایرانی‌ها است. در بعضی از شهرها مرباهایی تهیه می‌شوند که ما با آن‌ها آشنایی نداریم. یکی از مرباهای لذیذ و تا حدودی نا آشنا، مربای پوست پرتقال است. این مربا، یکی از خوشمزه‌ترین مرباهای ایرانی محسوب می‌شود. علاوه بر طعم این مربا، عطر و بوی خاص آن نیز مورد توجه است. این مربای خوشمزه محصولی از شهرهای شمالی ایران است. پوست پرتقال خواص فراوانی دارد و توصیه می‌کنیم حداقل برای یک بار این مربای لذیذ را امتحان کنید. اگر شما هم به این مربا علاقه دارید بهتر است با ما همراه شوید و طرز تهیه آن را یاد بگیرید.

طرز تهیه مربای پوست پرتقال فوق العاده خوشمزه

مواد لازم تهیه مربای پوست پرتقال
 200 گرم پوست پرتقال
 1 قاشق غذاخوری آبلیمو
 500 گرم شکر
 2 پیمانه آب
مراحل تهیه مربای پوست پرتقال
1

برای تهیه مربای پوست پرتقال، در ابتدا پوست پرتقال‌ها را جدا می‌کنیم. قسمت سفیدی پوست باید جدا شود. پوست‌های به دست آمده را به صورت خلالی برش می‌دهیم. (می توانید پوست پرتقال ها را به اشکال دلخواه نیز برش دهید)

2

پوست پرتقال ذاتاً دارای مقداری تلخی است و ما برای گرفتن این تلخی، پوست‌ها را داخل آب جوش می‌جوشانیم. 3 بار این کار را به مدت 15 دقیقه انجام می‌دهیم. پس از جوشاندن پوست پرتقال، آب آن‌ها را آبکش کرده و به سراغ مرحله بعدی می‌رویم.

3

2 لیوان آب و 500 گرم شکر را مخلوط کرده، داخل قابلمه ریخته و روی شعله گاز قرار می‌دهیم. کمی بعد آب و شکر به شربت تبدیل می‌شوند.

4

در مرحله بعد پوست پرتقال‌های آبکش شده را همراه آبلیمو داخل شربت می‌ریزیم. نیم ساعت صبر می‌کنیم تا مواد در کنار هم پخته شوند و حرارت ببینند.

5

در نهایت مربای پوست پرتقال ما به مرحله پخته شدن رسیده و ما آن را از روی گاز برمی‌داریم. این مربا بلافاصله قابل خوردن نیست و باید یک روز در دمای محیط بماند. پس از برداشتن قابلمه یک پارچه روی قابلمه می‌کشیم و اجازه می‌دهیم در گوشه‌ای بماند.

6

پس از گذشت یک روز کامل، مربای پوست پرتقال ما آماده است. مربا را داخل ظرف می‌ریزیم و در یخچال قرار می‌دهیم.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 181
نیاز روزانه
چربی کل 0.04g1%

چربی اشباع 0g
چربی غیر اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 2mg1%
پتاسیم 38mg2%
کربوهیدرات کل 46.4g16%

فیبر 1.8g8%
قند 41.3g
پروتئین 0.2g1%

ویتامین آ 3%
ویتامین سی 31%
کلسیوم 3%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.