تنظیمات پرینت:

طرز تهیه مربای کیوی به روش شمالی، خوشمزه و خوش رنگ

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز3 ساعت

مربای کیوی، یکی از مرباهای ملس و خوشمزه ایرانیان است. این مربا طرف‌داران زیادی دارد و پخت آن چندان دشوار نیست. این مربا از جمله مرباهای مجلسی نیز محسوب می‌شود. اکثر افراد شکل حلقه‌حلقه شده آن را ترجیح می‌دهند. معمولاً مربای آماده کیوی در بازار سخت پیدا می‌شود و به همین دلیل آموزش تهیه آن گزینه بهتری است. علاوه بر آن محصولات خانگی همیشه مزه بهتری دارند. برای اینکه بتوانید بهترین مربای خانگی را تهیه کنید با ما همراه باشید.

طرز تهیه مربای کیوی به روش شمالی، خوشمزه و خوش رنگ

مواد لازم برای تهیه مربای کیوی
 1 کیلوگرم کیوی
 1 کیلوگرم شکر
 ½ لیتر آب
 1 قاشق چایخوری آبلیمو
مراحل تهیه مربای کیوی
1

برای تهیه مربای کیوی، در ابتدا از پوست گرفتن کیوی‌ها شروع می‌کنیم. معمولاً برای تهیه این مربا، کیوی را به شکل حلقه‌حلقه یا اسلایسی برش می‌زنند. مدل برش کیوی کاملاً به سلیقه شما بسته دارد.

2

در مرحله بعدی، آب را داخل یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و شکر را به آن اضافه می‌کنیم. پس از اضافه کردن شکر، شروع به هم زدن می‌کنیم تا شکر به خوبی در آب حل شود.

3

زمانی که شکر به طور کامل در آب حل شد، باید مطمئن شویم که آب غلظت مناسبی دارد. برای اطمینان از غلظت آن می‌توانیم یک قاشق از آب شیرین شده را برداشته فوت کرده و میل کنیم.

4

پس از اینکه مطمئن شدیم که شربت ما آماده شده، کیوی‌هایی را که از قبل خورد کرده‌ایم را به شربت اضافه می‌کنیم.

5

پس از افزودن کیوی‌ها، حرارت را بیشتر می‌کنیم. کم‌کم با جوشیدن آب مقداری کف در سطح مربا مشاهده خواهد شد. برای شفافیت مربای کیوی، باید این کف‌ها را جمع کنیم. بعد از این کار، حرارت را کم می‌کنیم.

6

30 دقیقه بعد کیوی‌ها کامل می‌پزند. پس از پخت کیوی‌ها، آبلیمو را اضافه کرده و گاز را خاموش می‌کنیم. اگر به مزه وانیل علاقه دارید، می‌توانید در این مرحله مقداری وانیل نیز اضافه کنید.

7

مربای کیوی را در دمای محیط قرار می‌دهیم تا به مدت 12 ساعت خنک شود. پس از 12 ساعت مربا را در ظرف دلخواه ریخته و داخل یخچال قرار می‌دهیم. تا 1 سال نیز می‌توانید این مربا را در جایخی یا فریزر نگهداری کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 180
نیاز روزانه
چربی کل 0.2g1%

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 3mg1%
پتاسیم 126mg4%
کربوهیدرات کل 45.8g16%

فیبر 1.2g5%
قند 42.7g
پروتئین 0.4g1%

ویتامین آ 2%
ویتامین سی 50%
کلسیوم 2%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.