تنظیمات پرینت:

طرز تهیه مربای گل محمدی خوشرنگ و خوشمزه در خانه

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

یکی از اصیل‌ترین مرباهای ایرانی، مربای گل محمدی است. این مربا اگر به روش درست و اصولی تهیه شود، بسیار خوش طعم و خوش رنگ خواهد شد. معمولاً این مربا را در وعده صبحانه میل می‌کنند. با رسیدن فصل بهار، گل‌های محمدی باز می‌شوند و با چیدن این گل‌ها می‌توان یک مربای خوشمزه تهیه کرد. تهیه این مربا، در منزل نیز امکان پذیر است و کار چندان دشواری نیست. برای آشنایی بیشتر با این مربا و طرز تهیه آن با ما همراه باشید.

طرز تهیه مربای گل محمدی خوشرنگ و خوشمزه در خانه

مواد لازم تهیه مربای گل محمدی
 500 گرم گل محمدی
 1 کیلوگرم شکر
 1 لیتر آب
 1 قاشق غذاخوری جوهر لیمو
طرز تهیه مربای گل محمدی
1

برای تهیه مربای گل محمدی به گلبرگ‌های پرپر شده نیاز داریم. این گلبرگ‌ها را داخل یک قابلمه ریخته و آب را به قابلمه اضافه می‌کنیم. آب باید تا اندازه‌ای اضافه شود که روی گلبرگ‌ها بماند. با این کار خاک و هر آنچه در گلبرگ‌ها وجود دارد ته نشین می‌شود.

2

پس از این کار، گلبرگ‌ها را آبکشی کرده و روی یک پارچه پهن می‌کنیم تا خشک شوند. سپس آب و شکر را با هم مخلوط می‌کنیم.

3

قابلمه را رو گاز می‌گذاریم و منتظر می‌مانیم تا شکر و آب به جوش آید. پس از جوشیدن و غلیظ شدن شربت، گلبرگ‌ها را داخل قابلمه می‌ریزیم.

4

با استفاده از یک قاشق ترجیحاً چوبی، محتویات داخل قابلمه را هم می‌زنیم. شعله گاز را روی حرارت متوسط قرار داده و 30 دقیقه صبر می‌کنیم.

5

برای جلوگیری از شکرک‌زدن مربای گل محمدی، با استفاده از فرچه آغشته شده به آبلیمو، دور قابلمه را تمیز می‌کنیم. زمانی که احساس کردیم مربا تقریباً آماده شده، جوهر لیمو را نیز اضافه می‌کنیم. پس از افزودن جوهر لیمو، مقداری مربا را هم می‌زنیم.

6

شعله گاز را خاموش کرده و اجازه می‌دهیم تا مربای گل محمدی خنک شود. سپس از یک پارچه یا دم کنی برای درب قابلمه استفاده می‌کنیم. 4 ساعت صبر می‌کنیم تا مربا در این حالت بماند.

7

پس از گذشت 4 ساعت، 12 ساعت دیگر مربا در دمای محیط قرار داده و سپس داخل ظرف یا شیشه مربا بریزید. مرباها را در یخچال نگهداری کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 176
نیاز روزانه
چربی کل 0.01g1%

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 6mg1%
پتاسیم 42mg2%
کربوهیدرات کل 45.1g16%

فیبر 1.8g8%
قند 42.8g
پروتئین 0.3g1%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 22%
کلسیوم 1%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.