تنظیمات پرینت:

طرز تهیه مرغ ترش فوق العاده به روش گیلانی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز3 ساعت

مرغ ترش یکی از ساده ترین غذاهای ایرانی است.  طعم این خورش همان طور که از نامش پیداست، ترش و خوشمزه است. شک نکنید که این خورشت بهترین انتخاب برای یک مهمانی دوستانه است. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این غذای خوشمزه و فوق العاده را به همراه نکات طلایی نحوه طبخ آن را برایتان بگویم.

طرز تهیه مرغ ترش فوق العاده به روش گیلانی

مواد لازم تهیه مرغ ترش
 1 عدد پیاز بزرگ خرد شده(به صورت ریز)
 3 حبه سیر خرد شده(به صورت ریز)
 4 قاشق غذاخوری روغن
 4 قاشق غذاخوری آب لیمو
 ½ پیمانه گردو
 5 قاشق غذاخوری رب انار
 4 عدد سینه مرغ(یا ران بدون پوست و بدون استخوان)
 ½ پیمانه سبزی خشکنعنا، جعفری، گشنیز، ریحان
 1 قاشق غذاخوری زردچوبه و فلفل
 1 قاشق چایخوری نمک
طرز تهیه مرغ ترش گیلانی
1

در یک تابه، مقدار کمی روغن، وقتی حرارت متوسط است، اضافه کنید. سینه مرغ را که با نمک، فلفل و زردچوبه مزه دار کرده اید داخل تابه قرار دهید. مرغ را از دو طرف سرخ کنید و کنار بگذارید. می توانید به جای مرغ، پروتئین گیاهی مانند بادمجان را برای طبخ مرغ ترش گیاهی تهیه کنید.

2

در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط یک قاشق غذاخوری روغن بریزید و پیاز و سیر خرد شده را به همراه ادویه‌های مختلف و رب انار اضافه کنید. پیاز و سیر را تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند، گردو را اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید و 1 پیمانه آب اضافه کنید و صبر کنید تا آب به جوش آید.

3

نعنا خشک، جعفری خشک، گشنیز خشک و ریحان خشک را اضافه کنید. اگر نمی توانید گیاهان خشک شده را پیدا کنید، به سادگی گیاهان تازه را جایگزین کنید. می توانید سبزی‌ها را با غذاساز، خرد کنید و آنها را به خورشت اضافه کنید.

4

سپس 2 پیمانه آب سرد به قابلمه اضافه کنید. بگذارید خورش مرغ ترش روی حرارت متوسط بجوشد و شعله گاز را روی حرارت ملایم قرار دهید. در این مرحله نیمی از آب لیمو را اضافه کنید. درب قابلمه را بپوشانید و بگذارید حداقل نیم ساعت روی حرارت ملایم بجوشد.

5

خورش مرغ ترش را هر از گاهی هم بزنید تا به قابلمه نچسبد. بعد از یک ساعت و نیم جوشیدن روی حرارت ملایم، سینه‌های مرغ را به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید خورش یک ساعت دیگر بجوشد و در همین حین قابلمه را هم بزنید. حرارت را خاموش کنید و بقیه آبلیمو را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید.

6

غذای خود را از روی حرارت بردارید. مرغ ترش را در ظرف بزرگی برای سرو بریزید. آن را به همراه برنج با غذاهای جانبی مانند سالاد، پیازچه و تربچه و همچنین یک نوشیدنی ایرانی عالی میل کنید!

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 116
نیاز روزانه
چربی کل 4.4g7%

چربی اشباع 0.6g3%
کلسترول 28mg10%
سدیم 100mg5%
پتاسیم 273mg8%
کربوهیدرات کل 10.3g4%

فیبر 2.2g9%
قند 7.1g
پروتئین 9.7g20%

ویتامین آ 4%
ویتامین سی 14%
کلسیوم 1%
آهن 3%
ویتامین ب6 28%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.