تنظیمات پرینت:

طرز تهیه مرغ سوخاری به روش مخصوص فست فودی ها

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

مرغ سوخاری به مراتب از دیگر خوراک‌ های مرغ لذیذتر می‌ باشد. از این رو، با هر سلیقه‌ ای جور بوده و می‌ تواند یک غذای مناسب برای رنگین کردن سفره‌ ها در مجالس مهم باشد. در حقیقت بافت ترد و پولکی این غذای سوخاری که آن را در ردیف اغذیه فست فودی قرار می‌ دهد؛ اصلی‌ ترین دلیل محبوبیت این خوراک است. 

طرز تهیه مرغ سوخاری به روش مخصوص فست فودی ها

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری
 8 عدد گوشت مرغ تکه شده
 1 عدد پیاز درشت
 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 3 پیمانه آرد سفید
 1 پیمانه ماست
 روغن سرخ کردنی به مقدار نیاز
 1 قاشق چایخوری پودر پیاز
 4 قاشق غذاخوری سبزیجات معطر خرد شده
 1 قاشق غذاخوری پودر سیر
 نمک و فلفل سیاه به مقدار نیاز
1

در ابتدای کار پخت مرغ سوخاری، یک ظرف نسبتاً عمیق درب‌ دار برای مخلوط کردن مواد انتخاب می‌ کنیم؛ سپس تکه‌ های مرغ را در آن قرار می دهیم. در ادامه پیاز را پوست کنده و به صورت نگینی خرد کرده و به گوشت مرغ اضافه می‌ کنیم و مخلوط را هم می‌ زنیم.

2

ماست را در ظرفی جداگانه ریخته و با قاشق هم می‌ زنیم تا صاف و یکدست شود. در ادامه سبزیجات معطر، نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده را به آن اضافه کرده و مخلوط را هم می‌ زنیم. محصول نهایی را به تکه‌ های مرغ اضافه کرده و مواد را زیر و رو می‌ کنیم.

3

در مرحله بعد درب ظرف را میبندیم، برای این کار می‌ توانید از سلفون هم استفاده کنید. سپس مواد را در یخچال قرار داده و اجازه می‌ دهیم حدود سه تا چهار ساعت استراحت کند. با این کار گوشت طعم‌ دار شده و وجود ماست در ترکیبات آن منجر به ترد شدن مواد می‌ گردد.

4

پس از گذشت زمان فوق ظرف را از یخچال خارج کرده و حدود نیم ساعت صبر می‌ کنیم تا به دمای محیط برسد. در ادامه آرد را در یک ظرف نسبتاً بزرگ ریخته و به آن پودر سیر، پودر پیاز، نمک و فلفل سیاه اضافه می‌ کنیم و خوب هم می‌ زنیم. مخلوط آرد را در کنار دست خود قرار می‌ دهیم تا در حین سرخ کردن مرغ از آن استفاده کنیم.
-

غلطاندن در آرد و ادویه

5

در این مرحله، در یک ظرف عمیق که سرخ کردن مواد در آن آسان باشد، به مقدار کافی روغن سرخ کردنی می‌ ریزیم. ظرف را روی حرارت قرار داده و صبر می‌ کنیم تا خوب داغ شود. سپس به ترتیب تکه‌ های مرغ را چند بار به مخلوط آرد و ادویه‌ جات آغشته می کنیم. نهایتا درون روغن داغ قرار می‌ دهید تا به خوبی سرخ شوند.

مرغ سوخاری را می توانید با انواع دیپ از جمله سس تارتار سرو کنید.
نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 247
نیاز روزانه
چربی کل 14g22%

چربی اشباع 2.2g12%
کلسترول 36mg12%
سدیم 119mg5%
پتاسیم 185mg6%
کربوهیدرات کل 18g6%

فیبر 1g4%
قند 1g
پروتئین 11.7g24%

ویتامین آ 10%
ویتامین سی 4%
کلسیوم 3%
آهن 9%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.