تنظیمات پرینت:

طرز تهیه مرغ شکم پر مخصوص، مناسب مهمانی

مناسب برای5 نفرزمان مورد نیاز5 ساعت

 مرغ شکم پر از جمله غذاهای ایرانی بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد. این غذای خوشمزه از جمله غذاهای ایرانی محبوب و پر زحمت می باشد. برای تهیه مرغ شکم پر نیاز به زمان نسبتا زیادی دارید. 

طرز تهیه مرغ شکم پر مخصوص، مناسب مهمانی

مواد لازم برای داخل مرغ شکم پر
 1 عدد مرغ کامل
 2 عدد پیاز درشت
 7 عدد آلوی خورشتی
 2 حبه سیر
 ½ پیمانه گردو
 ½ پیمانه کشمش پلویی
 2 قاشق غذاخوری رب انار
 2 عدد سیب زمینی
 70 گرم کره
 2 عدد هویج
 فلفل سیاه، نمک به مقدار لازم
 زردچوبه به مقدار لازم
 ادویه کاری، پاپریکا به مقدار لازم
 زنجبیل به مقدار لازم
مواد لازم برای سس مرغ
 2 قاشق غذاخوری رب
 1 پیمانه آب
 فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم
 پودر پاپریکا به مقدار لازم
 ادویه کاری به مقدار لازم
 پودر سیر به مقدار لازم
مواد لازم برای آماده سازی مرغ
 2 عدد پیاز درشت
 2 قاشق غذاخوری آبلیمو
 زعفران به مقدار لازم
 نمک و فلفل به مقدار لازم
 زردچوبه به مقدار لازم
مرحله اول: مرینیت کردن مرغ
1

برای تهیه مرغ شکم پر ابتدا باید مرغ را مزه دار کنید. در یک کاسه نمک، زردچوبه، فلفل، آبلیمو و زعفران را با یکدیگر مخلوط کنید. مرغ را شسته داخل شکم آن را کاملا خالی و تمیز کنید.

2

سپس آن را در ظرف مناسبی قرار داده و با ادویه های آماده شده سطح و داخل آن را کاملا ماساژ دهید. یک عدد پیاز را شسته، خلالی خرد کرده و داخل شکم مرغ و روی آن پخش کنید. روی ظرف را با سلفون بپوشانید. آن را به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم: آماده کردن سس
3

در این مرحله کشمش و آلوها را در کاسه ای ریخته و روی آنها آب بریزید و اجازه دهید تا کمی خیس بخورند. پیاز را شسته خلالی خرد کرده و درون تابه کمی روغن ریخته و آن را تفت دهید. با استفاده از چاقو مغز گردوها را نیز کاملا ریز کنید. سیر رنده شده را نیز به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا عطر آن آزاد گردد.

4

در ادامه تهیه سس مرغ شکم پر، ادویه ها شامل ادویه کاری، پودر پاپریکا، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زنجبیل را به پیاز و سیر اضافه کنید. وقتی خامی ادویه ها گرفته شد، آلو و کشمش را آبکش کرده و به مواد اضافه کرده و تفت دهید. در نهایت مغز گردوی خرد شده و رب انار را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا کاملا ترکیب گردند. سپس حرارت را خاموش کنید.

مرحله نهایی
5

مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کرده، پیاز های درون و روی آن را جدا کنید. سپس داخل شکم مرغ را از مواد آماده شده پر کرده و آن را با نخ و سوزن بدوزید. پیاز، سیب زمینی و هویج ها را شسته و به صورت حلقه ای برش دهید. آنها را کف سینی فر بچینید.

6

درون یک لیوان دو قاشق رب، آب گرم، پودر سیر، ادویه کاری، پودر پاپریکا، نمک و فلفل بریزید. آنها را کاملا یکدست و مخلوط کنید. ران و بال مرغ را با استفاده از خلال دندان به مرغ وصل کنید. مرغ را روی سیب زمینی ها قرار داده و کمی کره آب شده را با برس روی سطح آن بزنید. همچنین کمی زعفران را روی سطح مرغ با استفاده از برس بمالید. سپس سس آماده شده را روی مرغ رومال کنید.

7

مرغ را درون فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت سه ساعت قرار دهید. بعد از اطمینان از پخت کامل، 10 دقیقه نیز گریل را روشن کنید تا مرغ کاملا طلایی شود.

8

مرغ شکم پر آماده است، آن را تزئین و سر کنید. نوش جان...

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 94
نیاز روزانه
چربی کل 3.1g5%

چربی اشباع 1.2g6%
کلسترول 21mg8%
سدیم 85mg4%
پتاسیم 247mg8%
کربوهیدرات کل 10.8g4%

فیبر 1.7g7%
قند 5.1g
پروتئین 6.3g13%

ویتامین آ 29%
ویتامین سی 13%
کلسیوم 2%
آهن 5%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.