تنظیمات پرینت:

طرز تهیه مسقطی زعفرانی، شیرینی شیرازی خوشمزه در 5 مرحله

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز50 دقیقه

مسقطی یکی از شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که از شهرستان لار استان فارس سرچشمه می گیرد. به همین دلیل به مسقطی شیرازی نیز معروف است. امروزه مسقطی مانند حلوا عمدتا با چای سرو می شود. برای ماه رمضان هم می توانید این شیرینی را تهیه کنید.

طرز تهیه مسقطی زعفرانی، شیرینی شیرازی خوشمزه در 5 مرحله

مواد لازم طرز تهیه مسقطی
  پیمانه روغن
 1 پیمانه گلاب
 3 پیمانه شکر
 6 پیمانه آب سرد
 1 پیمانه نشاسته
 1 قاشق غذاخوری آب لیمو(یا اسید سیتریک)
 زعفران دم کرده به میزان لازم
 خلال پسته و بادام به میزان لازم
طرز تهیه مسقطی زعفرانی
1

برای تهیه مسقطی شیرازی ابتدا نشاسته را در ظرفی ریخته و ۲ پیمانه آب سرد به آن اضافه کنید. سپس کمی صبر کنید و کاسه را کنار بگذارید تا نشاسته در آب سرد کاملا حل شود. حالا مخلوط را از صافی رد کنید.

2

4 پیمانه آب را با 3 پیمانه شکر در قابلمه ای مخلوط کنید و مواد را هم بزنید. سپس آب لیمو (یا اسید سیتریک) را به مواد اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا ذرات شکر حل شود، مراقب باشید و اجازه ندهید که شربت به دمای جوش برسد.

3

وقت آن است که نشاسته و آب مخلوط شده را، در شربت بریزید. از این مرحله هم زدن شروع می شود. مدام باید روی حرارت ملایم هم بزنید تا مواد ته نگیرد و نشاسته غلیظ و شفاف شود.

4

بعد از غلیظ شدن نشاسته نوبت به اضافه کردن زعفران می رسد. زعفران دم کرده را اضافه کنید و اگر می خواهید شیرینی خوش رنگ تری داشته باشید، نشاسته را هم بزنید. بعد از اینکه نشاسته کاملا غلیظ شد گلاب و روغن را اضافه کنید و مخلوط کنید تا مواد کاملا یکدست شوند.

5

در آخر وقتی مسقطی کاملا غلیظ شد، خلال بادام را تفت دهید و به میزان لازم به مواد اضافه کنید. مواد را در ظرفی نچسب بریزید و روی آن را با خلال پسته و بادام طراحی کنید. لطفا آن را در یخچال بگذارید تا آماده سرو شود.

6

برای درآوردن مسقطی به شکل های مختلف قالبی تهیه کنید و برای برش دادن این شیرینی به این شکل عمل کنید. ابتدا لبه های آن را با چاقوی مرطوب از ظرف جدا کرده و مدتی در دمای محیط قرار دهید و سپس در ظرفی که کمی مرطوب شده است برگردانید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 316
نیاز روزانه
چربی کل 11.3g18%

چربی اشباع 1.6g8%
کلسترول 0mg
سدیم 3mg1%
پتاسیم 58mg2%
کربوهیدرات کل 53.7g18%

فیبر 0.7g3%
قند 37.2g
پروتئین 1.1g3%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 1%
آهن 2%
ویتامین کا 22%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.