تنظیمات پرینت:

طرز تهیه مسقطی کاراملی به صورت مرحله به مرحله

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز3 ساعت 40 دقیقه

مسقطی کاراملی یک دسر بین المللی، خوشمزه و شیرین است. این دسر در نقاط مختلف جهان با دستورالعمل های مختلفی پخته می شود. شیرینی این دسر ممکن است برای بیماران دیابتی مشکل ایجاد کند. بنابراین افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا باید با احتیاط از این دسر مصرف کنند. مسقطی پای ثابت سفره های افطار در ماه رمضان است. چرا که علاوه بر مقوی بودن، باعث بالا بردن سطح سیستم ایمنی بدن و تامین قند خون روزه داران می گردد.

طرز تهیه مسقطی کاراملی به صورت مرحله به مرحله

مواد لازم طرز تهیه مسقطی کاراملی
 6 پیمانه آب(یا شیر)
 1 پیمانه نشاسته گل
 3,5 پیمانه شکر
 1 پیمانه گلاب
 ½ پیمانه کره ذوب شده
 1 قاشق چایخوری پودر هل
 زعفران غلیظ دم شده به مقدار لازم
 مغز گردو خرد شده به مقدار لازم( قابل حذف)
 پودر نارگیل یا پسته به مقدار لازم( قابل حذف)
 روغن مایع به مقدار لازم
طرز تهیه مسقطی کاراملی
1

اولین قدم برای تهیه مسقطی کاراملی، حل کردن نشاسته در آب است. ترکیب را خوب مخلوط کنید تا هیچ گلوله ای از نشاسته معلوم نباشد.

2

سپس در قابلمه ای مناسب، شکر را بریزید. شکر در اثر حرارت ملایم کم کم ذوب می شود و حالت کاراملی پیدا می کند. فراموش نکنید برای آب شدن شکر باید آن را به طور مرتب با قاشق چوبی هم بزنید.

3

پس از آب شدن شکر، ترکیب نشاسته و آب را آرام آرام به قابلمه اضافه کنید. در این مرحله شکر بلافاصله سفت می شود. اما نگران نباشید و به مخلوط کردن ادامه دهید. بعد از 8 الی 10 دقیقه شکر دوباره حالت مایع پیدا می کند و خامی نشاسته نیز از بین می رود.

4

گلاب را با مقداری زعفران ترکیب کنید. پودر هل را نیز به این ترکیب اضافه کرده و به قابلمه اضافه کنید.

5

مرحله آخر برای پخت مسقطی کاراملی، اضافه کردن کره است. پس از افزودن کره، مغزیجات خرد شده دلخواه را نیز می توانید به مسقطی اضافه کنید. سپس اجازه دهید مسقطی به مدت 30 دقیقه روی حرارت قرار گیرد تا به غلظت نهایی برسد. سپس حرارت را خاموش کنید و صبر کنید تا مسقطی کمی خنک شود.

6

ظرف مسقطی کاراملی را کمی با روغن مایع چرب کنید. سپس مایع مسقطی را داخل آن بریزید. می توانید از یک لایه نایلون نیز برای راحت تر بیرون آمدن مسقطی از قالب استفاده نمایید. قالب را به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال نگهداری کنید. پس از این مدت مسقطی کاملا سفت می شود و فرم قالب را به خود می گیرد. بنابراین می توانید به راحتی از قالب جدا کرده و روی ظرف سرو قرار دهید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 115
نیاز روزانه
چربی کل 5.7g9%

چربی اشباع 2.8g14%
کلسترول 11mg4%
سدیم 36mg2%
پتاسیم 10mg1%
کربوهیدرات کل 16.3g6%

فیبر 0.1g1%
قند 15.7g
پروتئین 0.3g1%

ویتامین آ 6%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 1%
آهن 0%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.