تنظیمات پرینت:

طرز تهیه مسگوف عراقی به روش سنتی و اصیل

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز3 ساعت

مسگوف، یک غذای سنتی عراقی، یک شاهکار آشپزی است که طعم های بی نظیر رودخانه دجله را به رخ می کشد. این غذا که معمولاً با ماهی کپور آب شیرین تهیه می‌شود، به‌خاطر عطر متمایز دودی چوب و مارینیت غنی‌اش معروف است. در این دستور تهیه همراه ما باشید تا طرز تهیه مسگوف را به صورت دقیق و مرحله به مرحله یاد بگیریم و آشپزخانه خود را با گرما و عمق طعم های خاورمیانه ای آشنا کنیم.

طرز تهیه مسگوف عراقی به روش سنتی و اصیل

مواد لازم برای تهیه مسگوف
 2 عدد ماهی کپور پاک شده
 1 پیمانه روغن زیتون
 1 پیمانه تمر هندی
 1 پیمانه خردل
 1 پیمانه سرکه سفید مقطر
 1 پیمانه گشنیز تازه خرد شده
 1 پیمانه جعفری تازه خرد شده
ادویه ها
 1 قاشق غذاخوری زردچوبه
 1 قاشق غذاخوری زیره آسیاب شده
 1 قاشق غذاخوری پودر گشنیز
 نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه
1

برای تهیه مسگوف در یک کاسه بزرگ روغن زیتون، تمر هندی، خردل زرد، سرکه سفید، گشنیز خرد شده، جعفری خرد شده، زردچوبه، زیره آسیاب شده، پودر گشنیز (آسیاب شده)، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید.

2

ماهی کپور پاک شده را در یک ظرف کم عمق قرار دهید. ماریناد را روی ماهی بریزید و مطمئن شوید که هم بیرون و هم داخل آن را می پوشاند. اجازه دهید ماهی حداقل 2 ساعت، یا ترجیحا یک شب، مزه دار شود.

3

اگر از کوره چوبی سنتی استفاده می کنید، آن را برای کباب کردن مستقیم تنظیم کنید. اگر از گریل معمولی برای تهیه مسگوف استفاده می کنید، آن را از قبل روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید.

4

ماهی کپور مزه دار شده را به سمت پایین روی کباب پز (گریل) قرار دهید. ماهی را به مدت تقریباً 15 تا 20 دقیقه در هر طرف یا تا زمانی که کاملا پخته شود و با چنگال به راحتی پوسته پوسته شود، گریل کنید.

مهم: در طول زمان کباب کردن از مواد مزه دار کردن روی ماهی بمالید.

5

مسگوف را به ظرف سرو انتقال داده و آن را با نان های دلخواه یا برنج سرو کنید. با تکه های لیمو و سبزی های تازه خرد شده تزئین کنید.
نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 200
نیاز روزانه
چربی کل 12g19%

چربی اشباع 2g10%
کلسترول 50mg17%
سدیم 150mg7%
کربوهیدرات کل 5g2%

فیبر 1g4%
قند 2g
پروتئین 18g36%

ویتامین آ 10%
ویتامین سی 15%
کلسیوم 5%
آهن 10%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.