تنظیمات پرینت:

طرز تهیه موس شکلاتی، یک دسر خوشمزه و مجلسی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت

موس شکلاتی از جمله دسرهای جهانی است که در کمترین زمان ممکن درست می شود. این دسر طعم بی نظیری دارد و می تواند شیرین کننده محافل شما باشد. این دسر را می توانید پس از وعده های اصلی غذا و حتی به عنوان عصرانه در کنار چای سرو کنید. این دسر را به راحتی و بدون هیچ دردسری می توان درست کرد.

طرز تهیه موس شکلاتی، یک دسر خوشمزه و مجلسی

مواد لازم طرز تهیه موس شکلاتی
 4 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
 100 گرم خامه صبحانه
 100 گرم پنیر خامه ای
 3 قاشق غذاخوری پودر قند
 10 گرم ژلاتین
  پیمانه آب
  قاشق چایخوری وانیل
 پودر کاکائو، شکلات رنده شده(برای تزیین)
 خامه فرم گرفته و گیلاس برای تزیین(برای تزیین)
طرز تهیه موس شکلاتی
1

مرحله اول برای تهیه دسر موس شکلاتی، الک کردن پودر قند می باشد. سپس خامه صبحانه، پنیر خامه ای، پودر کاکائو و وانیل را به همراه پودر قند الک شده داخل کاسه بریزید. ابتدا با لیسک کمی مخلوط کنید تا پودر ها جذب خامه و پنیر شوند و موقع استفاده از همزن در هوا پخش نشوند. سپس با همزن مخلوط کنید تا همه مواد با یکدیگر کاملا ترکیب و یکدست شوند.

2

داخل یک قابلمه کوچک دیگر که روی حرارت ملایم قرار داده اید، آب بریزید و پودر ژلاتین را درون آب حل کنید. با هم زدن های مداوم همه پودر ژلاتین در آب حل خواهد شد. سپس حرارت را خاموش کنید.

3

همزن را روشن کنید و مایع ژلاتین را به مواد داخل کاسه اضافه کنید. با دور متوسط همزن مواد داخل کاسه را تا زمانی هم بزنید که ترکیب لطیف و یک رنگی حاصل شود.

4

حالا مایع دسر موس شکلاتی آماده است. ظرف سرو مناسبی انتخاب کنید و دسر را داخل آن بریزید.

5

دسر موس شکلاتی را به مدت 1 الی 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مایع دسر کمی سفت تر شود و به اصطلاح خودش را بگیرد. سپس با خامه قنادی فرم گرفته و میوه گیلاس روی آن را تزیین کنید. حتی می توانید از مقداری شکلات تخته ای رنده شده یا پودر کاکائو روی خامه قنادی نیز استفاده کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 227
نیاز روزانه
چربی کل 16g25%

چربی اشباع 9g45%
کلسترول 141.5mg48%
سدیم 38.5mg2%
کربوهیدرات کل 16g6%

فیبر 0.6g3%
قند 15g
پروتئین 4.2g9%

ویتامین آ 23%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 8%
آهن 3%
مس 24%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.