تنظیمات پرینت:

طرز تهیه میگو پلو خوشمزه به سبک جنوب ایرانی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 20 دقیقه

مطمئنا شما هم از طرفداران غذاهای دریایی هستید. غذاهای دریایی سالم و خوشمزه می توانند نیازهای اساسی تغذیه هر کسی را پاسخ دهند. همچنین غذاهای دریایی واقعا اشتها آور هستند. اما آیا تا به حال غذاهای دریایی را به سبک ایرانی امتحان کرده اید؟ برای آشنایی بیشتر با این میگو پلو به سبک ایرانی با ما همراه باشید زیرا ما قصد داریم این غذای سالم را به شما معرفی کنیم.

طرز تهیه میگو پلو خوشمزه به سبک جنوب ایرانی - آیا میگو برای سلامتی مفید است؟ - خواص میگو

مواد لازم برای تهیه میگو پلو
 250 گرم برنج
 500 گرم میگو
 150 گرم سبزیجات خرد شده(ارجاع به نکات)
 1 عدد پیاز خرد شده
 2 قاشق غذاخوری سیر خرد شده
 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 ½ پیمانه تمرهندی
 تخم گشنیز به مقدار لازم
 زردچوبه و نمک به مقدار لازم
 فلفل سیاه و قرمز به مقدار لازم
 پودر زنجبیل به مقدار لازم
 پودر کاری به مقدار لازم
 پودر لیمو امانی به مقدار لازم
طرز تهیه میگو پلو
1

در ابنتدای تهیه میگو پلو، میگوها را تمیز کرده و بشویید. سپس بگذارید در آبکش خشک شوند. تابه ای را بردارید و با روغن چرب کنید و پیازها را سرخ کنید. سیر و نمک، زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید. سایر ادویه ها را نیز اضافه کنید و تفت دهید.

آماده کردن سس میگو پلو
2

میگوها و سبزیجات خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید و هم بزنید و با مقدار مناسبی روغن سرخ کنید. تمر هندی را با آب رقیق کرده و از صافی عبور دهید.

3

تمر هندی که از صافی عبور داده اید، کاری، تخم گشنیز، رب گوجه فرنگی، پودر زنجبیل، پودر لیمو عمانی و 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را به میگوها اضافه کنید و خوب هم بزنید. وقتی رنگ میگوها تغییر کرد که حدود 8 دقیقه طول می کشد، تابه را از روی حرارت بردارید.

طبخ برنج
4

برنج را از قبل با آب و نمک خیس کنید. بعد از ساعت ها آب آن را عوض کرده و برنج را بجوشانید. در ابتدا وقتی برنج را به آب در حال جوش اضافه میکنید، شعله اجاق گاز باید روی حرارت زیاد تنظیم کنید.

5

5 تا 7 دقیقه زمان برای جوشاندن برنج کافی است، ابتدا مقداری از دانه های برنج را بردارید آنها را بین انگشتان خود فشار دهید هسته دانه های برنج باید سفت باشد اما اطراف هسته باید نرم باشد. سپس برنج را از صافی عبور دهید و صبر کنید تا آب آن کاملا خارج شود.

طبخ میگو پلو
6

یک قابلمه مناسب را با روغن چرب کنید و روی حرارت بگذارید. یک لایه برنج در قابلمه بریزید و سپس یک لایه از میگو به همراه سبزیجات را روی آن قرار دهید. به پر کردن قابلمه ادامه دهید تا لایه آخر برنج شود.

7

سوراخ های کوچکی روی سطح برنج ایجاد کنید تا به درستی پخته شود. سپس درب قابلمه را با دستمال بپوشانید و بگذارید حدود 45 دقیقه دم بکشد. سپس میگو پلو را سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 166
نیاز روزانه
چربی کل 7.6g12%

چربی اشباع 1.2g6%
کلسترول 70mg24%
سدیم 115mg5%
پتاسیم 602mg18%
کربوهیدرات کل 19.2g7%

فیبر 6.6g27%
قند 2.9g
پروتئین 13.4g27%

ویتامین آ 27%
ویتامین سی 9%
کلسیوم 7%
آهن 35%
ویتامین کا 31%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.