تنظیمات پرینت:

طرز تهیه نان خامه ای یک شیرینی خوشمزه ی ایرانی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 40 دقیقه

نان خامه ای یکی از محبوب ترین شیرینی های ایرانی است. انواع دیگری از شیرینی ایرانی مانند شیرینی زبان، شیرینی مربایی و شیرینی کشمشی نیز وجود دارند، اما نان خامه ای طرفداران بیشتری دارد. نان خامه ای بسیار خوشمزه و درست کردنش نیز ساده است. خامه موجود در این شیرینی به قدری خوشمزه است که نمی توانید در مقابل خوردن یک شیرینی دیگر مقاومت کنید. بچه ها عاشق این نان خامه ای ایرانی هستند.

طرز تهیه نان خامه ای یک شیرینی خوشمزه ی ایرانی

مواد لازم طرز تهیه نان خامه ای
 50 گرم کره
 ½ قاشق چایخوری شکر
 200 گرم آب یا شیر
 120 گرم آرد
 4 عدد تخم مرغ
 ¼ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
 ¼ قاشق چایخوری وانیل
 300 گرم خامه فرم گرفته
طرز تهیه نان خامه ای
1

کره، آب و شکر را با هم مخلوط کرده و در قابلمه مناسبی بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و صبر کنید تا آب بجوشد. وقتی آب جوش آمد آرد را به آن اضافه کنید و مرتباً هم بزنید. (قبل از اینکه آرد را به آب اضافه کنید، باید آن را حداقل دو بار الک کنید.) به هم زدن ادامه دهید تا خمیری یکدست و با بافتی مناسب حاصل شود. سپس کاسه ای را انتخاب کنید و خمیر را به آن انتقال دهید. اجازه دهید تا خمیر به مدت 1 الی 2 ساعت استراحت کند.

2

قبل از آماده کردن شیرینی ها، فر را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

ساختن شکل ظاهری نان خامه ای
3

کاسه دیگری انتخاب کنید و تخم مرغ ها را درون آن بشکنید. می توانید تخم مرغ ها را به وسیله همزن برقی هم بزنید. هم زدن را تا جای ادامه دهید تا بافتی کرم رنگ به دست آورید. سپس تخم مرغ ها را به تدریج و در مراحل مختلف به آرامی به خمیری که از قبل آماده کرده اید، اضافه کنید. خمیر باید کاملاً تخم مرغ ها را جذب کند. در حین اضافه کردن تخم مرغ ها، خمیر را ورز دهید. سپس وانیل و بکینگ پودر را اضافه کنید تا هم بوی بد خمیر از بین برود و هم شیرینی پف کند.

4

قیف مناسبی انتخاب کنید، خمیر را داخل قیف بریزید. سپس به وسیله قیف، خمیر را به اندازه یک گردو یا کمی بزرگتر روی سینی قرار دهید. شما به خمیر نان خامه ای شکل دادید. سینی را داخل فر قرار دهید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید تا شیرینی ها آماده شوند.

شیرینی نان خامه ای

5

بعد از اینکه شیرینی ها پخته شدند، آنها را از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شوند. کف آنها را سوراخ کنید و به این ترتیب با خامه فرم گرفته پر کنید.

6

خامه ای که از شیرینی فروشی خریده اید را می توانید به راحتی با همزن برقی هم بزنید. بعد از این که خامه را آماده کردید، آن را داخل قیف ریخته، سپس داخل شیرینی ها را با خامه پر کنید.

7

به مدت 1 یا 2 ساعت در یخچال شیرینی ها را استراحت دهید. بعد از این مدت شیرینی های نان خامه ای آماده هستند. می توانید آنها را با شکلات تزیین کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 211
نیاز روزانه
چربی کل 15.2g24%

چربی اشباع 7.9g40%
کلسترول 294mg98%
سدیم 7mg1%
پتاسیم 3mg1%
کربوهیدرات کل 12.42g5%

فیبر 0.3g2%
قند 2.67g
پروتئین 6.62g14%

ویتامین آ 24%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 8%
آهن 10%
ویتامین ب6 7%
ویتامین ب12 70%
زینک 8%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.