تنظیمات پرینت:

چگونه در خانه نان لواش بپزیم؟

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

نان لواش، یکی از محبوب‌ترین نان‌های مورد استفاده در سراسر جهان است. این نان دارای خواص منحصر به فردی است که آن را برای مصرف در کنار غذاها مناسب می کند. طرز تهیه نان لواش بسیار راحت و آسان است. اگر می خواهید این نان خوش خوراک را در خانگی و به روشی ساده درست کنید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه نان لواش خانگی مناسب استفاده بجای ترتیلا

مواد لازم طرز تهیه نان لواش
 2 پیمانه آرد
 1 قاشق چایخوری شکر
 1 قاشق چایخوری خمیر مایه
 1 پیمانه آب ولرم
 5 قاشق غذاخوری روغن مایع
 1 قاشق غذاخوری نمک
طرز تهیه نان لواش
1

در مرحله اول بهتر است خمیر مایه، را که از قبل آماده کرده اید با شکر و نصف پیمانه آب مخلوط کنید. مخلوط کردن باید به آرامی انجام شود و باید محلول را هم بزنید تا خمیر مایه و دانه های شکر کاملا حل شوند. صبر کنید تا خمیر مایه به مدت 10 دقیقه در دمای محیط استراحت کند.

2

آرد را یک تا سه بار الک کنید و در ظرف بزرگی بریزید. باید محلول خمیر مایه و شکری که از قبل آماده کرده اید به همراه نمک و روغن مایع و نیمی از آب باقی مانده را به آرامی به آرد اضافه کنید و با دست ورز دهید.

3

سپس خمیر نان لواش را گرد کرده و در وسط کاسه قرار دهید. روی کاسه را با سلفون و پارچه ضخیم کاملاً بپوشانید تا داخل کاسه گرم و تاریک بماند. باید صبر کنید تا خمیر به مدت یک ساعت استراحت کند.

4

سپس باید خمیر نان لواش را از داخل کاسه بیرون بیاورید و ورز دهید تا کمی پف کند. روی پیشخوان آشپزخانه کمی آرد بپاشید و خمیر را به قطعات کوچک تقسیم کنید. همه چیز را روی سطح آرد پاشی شده قرار دهید. اجازه دهید قطعات خمیر حدود پنج دقیقه دیگر استراحت کنند. سپس هر چانه را با وردنه صاف کنید تا نان نازکی داشته باشید. هر چه بیشتر نان را با وردنه صاف کنید، نان نازک تر می شود. البته توجه داشته باشید که اندازه خمیر شما باید با سطح تابه شما برابر باشد.

5

تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و بگذارید به اندازه کافی داغ شود. پس از اینکه مطمئن شدید که تابه شما کاملا داغ است، خمیر را با دو دست به آرامی بردارید و از وسط خمیر روی تابه قرار دهید. توجه داشته باشید که هنگام پخت نباید حرارت را کم یا زیاد کنید. دما باید روی حرارت متوسط تنظیم شود.

6

بعد از این مرحله اجازه دهید نان کمی پف کند و سپس آن را به آرامی برگردانید تا طرف دیگر نان لواش نیز بپزد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 264کالری از چربی 9.8
نیاز روزانه
چربی کل 12.16g19%

چربی اشباع 1.9g10%
کلسترول 0mg
سدیم 1236mg52%
پتاسیم 68mg2%
کربوهیدرات کل 33.5g12%

فیبر 1.2g5%
قند 0.5g
پروتئین 4.7g10%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 1%
آهن 11%
ویتامین کا 24%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.