تنظیمات پرینت:

طرز تهیه نان مانکی برد آمریکایی، ساده ولی خوشمزه

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 20 دقیقه

نان میمون یا نان مانکی برد آمریکایی به نان شیرین و تکه تکه اطلاق می شود. لایه روی این نان ها دارچینی می باشد و بیشتر برای وعده صبحانه سرو می شود. نام این نان برگرفته از شباهت ظاهری آن به کاج شیلی (monkey pazzle tree) که نوعی کاج مطبق است می باشد.

طرز تهیه نان مانکی برد آمریکایی، ساده ولی خوشمزه

مواد لازم تهیه نان مانکی برد
 4,5 پیمانه آرد سفید
 3 عدد تخم مرغ
 0,5 پیمانه شکر
 1 پیمانه شیر ولرم
 70 گرم کره ذوب شده
 1 قاشق غذاخوری خمیر مایه
 1 قاشق چایخوری نمک
 پنیر خامه ای به مقدار لازم(برای لایه میانی)
مواد لازم برای روی نان
 0,5 پیمانه شکر سفید
  پیمانه شکر قهوه ای
 100 گرم کره
 2 قاشق غذاخوری دارچین
طرز تهیه نان مانکی برد آمریکایی
1

30 دقیقه قبل از شروع به پخت نان مانکی برد آمریکایی کره و 10 دقیقه قبل شیر را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند.

2

سپس شیر با دمای ولرم را درون کاسه ای بریزید. داخل آن شکر و خمیر مایه را اضافه کنید. سپس روی کاسه را با دستمال و سلفون بپوشانید و در محیط آشپزخانه به مدت 10 دقیقه استراحت دهید.

3

3 عدد تخم مرغ را درون کاسه ای به همراه نمک بشکنید. آنها را با چنگال یا همزن دستی هم بزنید تا زرده و سفیده مخلوط شود. سپس خمیر مایه به عمل آمده را به کاسه تخم مرغ ها اضافه کنید.

4

آرد سفید را 3 بار از الک عبور دهید. آن را به همراه کره ذوب شده داخل کاسه حاوی تخم مرغ بریزید. به کمک لیسک ترکیبات موجود در کاسه را مخلوط کنید. 15 دقیقه به ورز دادن ادامه دهید.

5

کاسه را کمی چرب کنید و خمیر نان مانکی برد آمریکایی را وسط آن جمع کنید. روی کاسه را با دستمالی تمیز بپوشانید و در جای نسبتا گرم قرار دهید. پس از گذشت 40 الی 45 دقیقه باید حجم آن دو برابر شده باشد.

6

فر را روی دمای 180 درجه قرار دهید تا گرم شود. از خمیر چانه هایی به اندازه یک گردو جدا کنید. میان آنها پنیر خامه ای قرار دهید و دوباره با دست ورز دهید. شکر سفید و دارچین را ترکیب کنید و هر چانه از خمیر را داخل آن بغلطانید.

نان میمون

7

سپس توپ های خلطانیده در دارچین و شکر را داخل قالب مورد نظر قرار دهید و به مدت 15 دقیقه اجازه استراحت دهید.

نان مانکی برد آمریکایی

8

در این مدت سس کارامل را تهیه کنید. سس کارامل از حل کردن شکر قهوه ای در کره تحت حرارت ملایم به دست می آید. این سس روان را روی خمیر نان مانکی برد آمریکایی بریزید و قالب را به مدت 40 الی 50 دقیقه درون فر با دمای 180 درجه قرار دهید.

9

بعد از اطمینان از پخت کامل، نان را از قالب خارج کنید و در کنار یک نوشی دنی دلچسب مانند چای ماسالا نوش جان کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 336کالری از چربی 116
نیاز روزانه
چربی کل 13g20%

چربی اشباع 6g30%
کلسترول 23mg8%
سدیم 582mg25%
پتاسیم 77mg3%
کربوهیدرات کل 52g18%

فیبر 1.4g6%
قند 25.9g
پروتئین 4.7g10%

ویتامین آ 5.4%
ویتامین سی 0.3%
کلسیوم 2.7%
آهن 10.7%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.