تنظیمات پرینت:

طرز تهیه نان پاکورا هندی به روش ساده و خانگی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

نان پاکورا یک میان وعده خوش طعم از غذاهای هندی، به ویژه غذاهای پنجابی است. نان پاکودا یا نان باجی با آرد، ادویه جات ترشی جات و نمک درست می شود. همچنین یک تغذیه مناسب برای دانش آموزان است.

طرز تهیه نان پاکورا هندی به روش ساده و خانگی

مواد لازم برای تهیه نان پاکورا
 2 عدد سیب زمینی متوسط
 1 قاشق چایخوری فلفل سبز- (خرد شده )
 1 قاشق غذاخوری گشنیز و نعنا
 ¼ قاشق چایخوری فلفل قرمز، نمک و زردچوبه
 5 برش نان تست- (ترجیحا سبوس دار)
برای مایع
 1 پیمانه آرد نخودچی
 ½ قاشق چایخوری دانه هل- (اختیاری)
 ½ قاشق چایخوری فلفل چیلی
 1 قاشق چایخوری نشاسته ذرت- (یا نصف این مقدار جوش شیرین)
طرز تهیه نان پاکورا
1

سیب زمینی را در زودپز یا بخارپز بجوشانید یا آب پز کنید تا کاملا بپزد. وقتی سیب زمینی سرد شد، پوست آن را بگیرید، رنده کنید و کنار بگذارید. همچنین می توانید آنها را له کنید و کنار بگذارید. برگ گشنیز، برگ نعنا، فلفل سبز، فلفل قرمز، زردچوبه، نمک را به سیب زمینی های رنده شده اضافه کنید.

2

ادویه ها و سبزی ها را به خوبی با پوره سیب زمینی مخلوط کنید. چاشنی ها را بررسی کنید و بر اساس ذائقه خود میزان آنها را تنظیم کنید و کنار بگذارید.

3

در یک کاسه، آرد، جوش شیرین (اختیاری) و نمک را بریزید. حالا حدود ½ فنجان آب اضافه کنید و خیلی خوب مخلوط کنید. مایع نان پاکورا نباید خیلی سفت باشد و همچنین نباید زیادی آبکی باشد. (اگر خیلی غلیظ بود، آب بیشتری اضافه کنید.) زمانی که روغن را برای سرخ کردن نان داغ می کنید، حدود 1 تا 2 قاشق چایخوری روغن داغ را به خمیر اضافه کنید، خمیر را 2 دقیقه ورز دهید تا روغن با آن مخلوط شود. سپس به مدت حدودا 50 دقیقه اجازه دهید مایع نان پاکورا استراحت کند.

نان پاکوره هندی

4

روی پیشخوان آشپزخانه، نان های تست را به ورقه های مثلث یا مستطیل برش دهید. حدود 2 تا 3 قاشق غذاخوری از مخلوط پوره سیب زمینی را بردارید و به طور یکنواخت روی نان پخش کنید. این برش پر شده سیب زمینی را با یک برش دیگر از خمیر نان، بپوشانید تا یک ساندویچ نان مثلثی بدست آید. فقط لبه های ساندویچ را کمی فشار دهید تا هنگام سرخ کردن مواد میانی بیرون نریزند.

طرز تهیه نان پاکورا

سرخ کردن نان پاکورا
5

در حال حاضر روغن شما داغ شده است و به راحتی می توانید ساندویچ را در روغن سرخ کنید. ابندا ساندویچ ها را در مایع پاکوره غرق کنید و سپس آن ها را داخل روعن باندازید.

طرز تهیه پاکورا نان

6

این میان وعده خوشمزه را روی شعله متوسط سرخ کنید تا ترد و طلایی شود. نان‌های سرخ شده را روی دستمال کاغذی آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

7

نان پاکورا را گرم با سس گوجه فرنگی یا با ترشی دلخواه سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 166
نیاز روزانه
چربی کل 6g10%

چربی اشباع 0.5g3%
کلسترول 8mg3%
سدیم 128mg6%
پتاسیم 390mg12%
کربوهیدرات کل 23.8g8%

فیبر 2.9g12%
قند 2.5g
پروتئین 4.5g9%

ویتامین آ 3%
ویتامین سی 35%
کلسیوم 3%
آهن 9%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.