تنظیمات پرینت:

طرز تهیه نان پنجره ای در 6 مرحله به همراه نکات مهم

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

نان پنجره ای یک کلوچه سنتی ایرانی است که ترد و سبک است و از آرد، شکر، کره و تخم‌مرغ درست می‌شود. اگر از درست کردن کلوچه سرخ شده لذت می برید، با دستور پخت نان پنجره ای همراه جاست ایت باشید، زیرا با یادگیری چند تکنیک ساده به راحتی می توانید آن را درست کنید.

طرز تهیه نان پنجره ای در 6 مرحله به همراه نکات مهم

 1 پیمانه آرد شیرینی پزی
 1 پیمانه شیر
 ½ پیمانه نشاسته
  پیمانه گلاب
 3 عدد تخم مرغ
 ¼ قاشق غذاخوری وانیل
 پودر قند(برای تزیین شیرینی ها)
طرز تهیه نان پنجره ای
1

برای تهیه نان پنجره ای خوشمزه ابتدا شیر سرد را در ظرف مناسبی بریزید سپس نشاسته را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا نشاسته کاملا در شیر حل شود. گلاب و وانیل را به ظرف شیر اضافه کنید و هم بزنید تا با شیر مخلوط شوند. تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد اضافه کنید و در هر بار به آرامی مخلوط کنید.

2

حالا آرد را روی مواد داخل کاسه الک کنید. پس از مخلوط کردن تمام آرد با مواد، خمیر را باید از صافی عبور دهیم تا ناخالصی نداشته باشد.

3

داخل تابه ای مقداری روغن سرخ کردنی بریزید و بگذارید خوب داغ شود. تابه را باید روی حرارت متوسط قرار دهید، اما وقتی می خواهید نان پنجره ای را سرخ کنید، روغن آن داغ باشد.

4

برای شکل دادن به نان پنجره ای از قالب استفاده کنید. ابتدا قالب را در روغن قرار دهید تا گرم شود سپس قالب را داخل خمیر فرو ببرید. وقتی خمیر به قالب چسبید، سریع قالب را داخل تابه بگذارید. در این مرحله بعد از چند ثانیه قالب را تکان می دهیم تا شیرینی ها به سرعت از قالب خارج شوند. هر شیرینی را به مدت 2 دقیقه در روغن سرخ کنید.

5

بعد از اینکه شیرینی ها کمی طلایی شدند آن ها را از تابه خارج کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و سپس پودر قند را روی آن ها بپاشید.

6

شیرینی ها را در ظرفی بریزید و با چای یا یکی از نوشیدنی های مورد علاقه خود سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 172
نیاز روزانه
چربی کل 5.3g9%

چربی اشباع 1.7g9%
کلسترول 261mg87%
سدیم 58mg3%
پتاسیم 128mg4%
کربوهیدرات کل 23.5g8%

فیبر 0.5g2%
قند 2g
پروتئین 6.6g14%

ویتامین آ 11%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 6%
آهن 11%
ویتامین ب12 72%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.