تنظیمات پرینت:

طرز تهیه نرگسی، املت اسفناج ایرانی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز20 دقیقه

نرگسی یک غذای ایرانی بسیار محبوب است که علاقه مندان زیادی در شمال ایران دارد. این غذای سنتی ایرانی بسیار سریع پخته می شود و شما می توانید آن را خیلی سریع درست کنید. نام این غذا به دلیل شکلی است که بعد از اتمام مراحل پخت املت به خود می گیرد. املت اسفناج شبیه گل نرگس است. نرگسی ما را به یاد باقالا قاتق می اندازد. این غذا واقعا خوشمزه است و طعم آن را دوست خواهید داشت. می توانید آن را برای یک عصرانه همراه با دوستان خود سرو کنید.

طرز تهیه نرگسی، املت اسفناج ایرانی

مواد لازم طرز تهیه نرگسی
 4 عدد تخم مرغ
 500 گرم اسفناج
 3 حبه سیر
 2 عدد پیاز
 روغن، به اندازه کافی
 نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
طرز تهیه املت نرگسی
1

اسفناج ها را بشویید و برش دهید. توجه داشته باشید که اسفناج های خرد شده باید به اندازه یکنواخت باشند.

2

حالا نوبت پختن اسفناج ها برای املت است. آنها را در قابلمه مناسبی بریزید و روی شعله گاز بگذارید و اجازه دهید تا خوب بپزند. 15 دقیقه برای پختن اسفناج ها کافی است. آب اولیه اسفناج برای پختن آن کافی است و احتیاجی نیست که به قابلمه آب اضافه کنید.

3

در حین پختن اسفناج ها برای نرگسی، پیازها را نیز بشویید و پوست بگیرید. سپس آنها را تکه تکه کنید. تابه ای را بردارید و روغن را به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید. وقتی روغن داغ شد پیازها را تفت دهید و صبر کنید تا طلایی شوند.

4

سیرها را بشویید و پوست بگیرید و سپس رنده کنید و به پیازها اضافه کنید. صبر کنید تا سیرها تغییر رنگ دهند. زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.

5

بعد از سرخ شدن سیر و پیاز، زمان آن است که اسفناج پخته شده را به تابه اضافه کنید. یادتان باشد وقتی اسفناج را به تابه اضافه می کنید باید تمامی آب آن خشک شده باشد. پس اجازه دهید تمامی آب اسفناج برای تهیه نرگسی، کاملاً تبخیر شود. مقداری نمک و فلفل را به مواد داخل تابه اضافه کنید و چند ثانیه صبر کنید تا مواد سرخ شوند.

6

حالا نوبت تخم مرغ ها است. تخم مرغ ها را روی مخلوط اسفناج بشکنید و درب تابه را بگذارید تا تخم مرغ ها کاملا بپزند. تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید.

7

حالا نرگسی شما آماده است، می توانید آن را با نان یا برنج و ترجیحاً برای وعده شام با ماست سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 94
نیاز روزانه
چربی کل 6.4g10%

چربی اشباع 1.4g7%
کلسترول 235mg79%
سدیم 13mg1%
پتاسیم 8mg1%
کربوهیدرات کل 4.7g2%

فیبر 1.5g6%
قند 1.4g
پروتئین 5.1g11%

ویتامین آ 200%
ویتامین سی 27%
کلسیوم 7%
آهن 14%
ویتامین ب6 15%
ویتامین ب12 62%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.