تنظیمات پرینت:

طرز تهیه هات داگ پنیری مخصوص؛ محبوب ترین ساندویچ دنیا

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

گرچه امروزه هات داگ پنیری به عنوان نوعی ساندویچ بین‌ المللی شناخته می‌ شود؛ اما تولید آن اولین بار در آمریکا صورت گرفته است. در کشور ما نیز با استفاده از سوسیس‌ های مخصوص و حلال طبخ آن صورت می‌ پذیرد. برای آماده کردن این محصول از دستور پخت‌ های مختلف استفاده می‌ گردد.

طرز تهیه هات داگ پنیری مخصوص؛ محبوب ترین ساندویچ دنیا

مواد لازم برای تهیه هات داگ پنیری
 4 عدد سوسیس هات داگ
 4 عدد نان مخصوص ساندویچ
 8 عدد قارچ درشت
 2 عدد گوجه فرنگی
 4 عدد پنیر ورقه‌ ای موزارلا
 2 عدد خیارشور
 برگ کاهو خرد شده: به مقدار نیاز
 سس فرانسوی: به مقدار نیاز
 روغن مایع: به مقدار نیاز
 پودر سیر و ادویه های دلخواه به مقدار لازم
 کره به مقدار دلخواه- (اختیاری)
1

برای تهیه هات داگ پنیری ابتدا پوست سوسیس‌ ها را گرفته و ابتدا و انتهای آنها را می‌ گیریم؛ آنگاه به صورت مارپیچی برش می‌ دهیم؛ این کار باعث می شود بهتر سرخ شده و رو بیاید. در ادامه مقداری روغن مایع در تابه ریخته و روی حرارت قرار می‌ دهیم تا داغ شود. سپس سوسیس‌ ها را به نوبت در آن سرخ و از روغن خارج می کنیم.

2

در مرحله بعد، قارچ‌ ها را شسته و بلافاصله با حوله تمیز خشک می‌ کنیم. آنگاه قارچ‌ ها را از وسط به دو تکه برابر تقسیم کرده و در روغن داغ سرخ می‌ کنیم. در همین هنگام، ‌نان های ساندویچ را باز و خمیر داخل آنها را خارج می‌ کنیم. از طرفی گوجه فرنگی و خیارشور را باب میل خود برش می‌ دهیم و در کنار دستمان قرار می‌ دهیم.

3

در این مرحله مهم از تهیه ی هات داگ پنیری، داخل هر نان یک عدد هاد داگ به همراه قارچ سرخ شده قرار داده و یک لایه پنیر روی آن می گذاریم. مقداری کره داخل تابه روی حرارت ملایم ریخته می گذاریم آب شود. ساندویچ ها را برای یک دقیقه داخل تابه با در بسته گذاشته و اجازه می دهیم پنیر روی مواد ذوب شود.

4

حال نان را از مابقی مواد (گوجه خیارشور، کاهو و...) به صورت سلیقه‌ ای پر می‌ کنیم. در انتهای کار نیز ادویه‌ جات را روی مواد پاشیده و با سس پوشش می‌ دهیم. به این ترتیب هات داگ پنیری آماده سرو است.

نوش جان.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 175
نیاز روزانه
چربی کل 13.7g22%

چربی اشباع 4.6g23%
کلسترول 28mg10%
سدیم 515mg22%
پتاسیم 215mg7%
کربوهیدرات کل 5g2%

فیبر 0.8g4%
قند 2g
پروتئین 8g16%

ویتامین آ 19%
ویتامین سی 5%
کلسیوم 8%
آهن 4%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.