تنظیمات پرینت:

طرز تهیه هات چاکلت (شکلات داغ) به سبک کافی شاپ

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز15 دقیقه

هات چاکلت یکی از نوشیدنی ها و خوراکی های زمستانی است. هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که در یک شب سرد زمستانی دستان خود را دور یک لیوان شکلات داغ خوشمزه و لذیذ بپیچید.

طرز تهیه هات چاکلت (شکلات داغ) به سبک کافی شاپ

مواد لازم طرز تهیه هات چاکلت
 50 گرم شکلات خرد شده(یا رنده شده)
 2 پیمانه شیر پاستوریزه
 1 قاشق چایخوری عصاره وانیلیا به مقدار دلخواه پودر وانیل
 2 قاشق غذاخوری خامه فرم گرفته(اختیاری)
طرز تهیه هات چاکلت
1

توجه داشته باشید که برای تهیه هات چاکلت از شکلات کاکائویی تخته ای با طعم شیرین استفاده کنید و از استفاده از پودر کاکائو اجتناب کنید. بهتر است شکلات را رنده کنید یا آن را به تکه های کوچک برش دهید. سپس کاسه ای که شکلات را در آن رنده کرده اید را در دمای محیط قرار دهید.

2

در یک قابلمه همزمان شیر و شکر را اضافه کنید. سپس قابلمه را روی شعله گاز با حرارت متوسط قرار دهید و تا زمانی که شیر به جوش آید به هم زدن شیر و شکر ادامه دهید، تا شکر به خوبی با شیر ترکیب شود. بعد از به جوش آمدن شیر حرارت را خاموش کرده و قابلمه را روی میز قرار دهید.

3

سپس 2 تا 3 قاشق غذاخوری شیر داغ را از داخل قابلمه بردارید و به کاسه حاوی شکلات خرد شده اضافه کنید. با همزن برقی شیر داغ را با شکلات مخلوط کنید تا به صورت یکدست ترکیب شوند.

4

حالا این شکلات داغ ذوب شده را به همراه عصاره وانیل، در داخل قابلمه ای شیر داغ، که روی میز آشپزخانه قرار داده اید بریزید. شیر داغ را به آرامی با شکلات ذوب شده به وسیله قاشق ترکیب کنید.

5

شکلات داغ را در فنجان بریزید. اگر دوست دارید شکلات داغ را با مقداری خامه فرم گرفته تزیین کنید، خامه را به آرامی روی هات چاکلت قرار دهید. همچنین می توانید روی آن را با مقداری پودر کاکائو یا برش های شکلات تزیین کنید. هات چاکلت خانگی را بلافاصله سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 104
نیاز روزانه
چربی کل 4.57g8%

چربی اشباع 2.6g13%
کلسترول 14mg5%
سدیم 46mg2%
پتاسیم 142mg5%
کربوهیدرات کل 12.3g5%

فیبر 0.3g2%
قند 10.6g
پروتئین 2.9g6%

ویتامین آ 8%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 12%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.