تنظیمات پرینت:

طرز تهیه هویج پلو هندی بسیار خوشمزه و مقوی

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

در آشپزی هندی، روش های زیادی برای تهیه هر دستور وجود دارد. در مورد این هویج پلو هم همینطور است. یا می توانید همه مواد را در یک تابه یا حتی یک پلو پز بریزید تا هویج پلو را درست کنید یا مانند روشی که در ادامه برایتان توضیح داده ایم، این غذای خوشمزه را تهیه کنید.

طرز تهیه هویج پلو هندی بسیار خوشمزه و مقوی

مواد لازم تهیه هویج پلو هندی
 3 پیمانه برنج
 ½ پیمانه هویج رنده شده
 ½ قاشق چایخوری پودر خردل و پودر برگ بو(اختیاری)
 ½ قاشق چایخوری میخک و هل(اختیاری)
 1 عدد چوب دارچین(اختیاری)
 1 عدد فلفل سبز
 ½ قاشق چایخوری فلفل قرمز و نمک
 1,5 قاشق غذاخوری روغن
 ¼ پیمانه پیاز خلال شده
 10 عدد بادام هندی(اختیاری)
 12 عدد کشمش(بدون دانه)
 2 قاشق غذاخوری برگ گشنیز خرد شده(اختیاری)
طرز تهیه هویج پلو هندی
1

برنج را به مدت 30 دقیقه در ظرفی در آب خیس کنید. بعد از این مدت آبکش کنید و سپس کنار بگذارید. برنج را در پلوپز به همراه آب و نمک اضافه کنید. پس از پخته شدن برنج آب آن را خالی کنید کنار بگذارید. همچنین می‌توانید برنج را در قابلمه با چند پیمانه آب بپزید. وقتی آب قابلمه برنج تمام شد، درب قابلمه را بردارید و صبر کنید تا برنج خنک شود.

2

وقتی برنج در حال پخت است، هویج ها را پوست گرفته و رنده کنید. هویج رنده شده را کنار بگذارید. پیاز را خلال کرده و فلفل سبز را نیز خرد کنید.

3

در تابه ای روغن را گرم کنید و پیازهای نازک خلال شده را اضافه کنید. پیازها را هم بزنید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا پیازها شروع به طلایی شدن کنند. برای پخت سریع پیازها کمی نمک اضافه کنید. وقتی پیازها شروع به طلایی شدن کردند، بادام هندی و کشمش را اضافه کنید. خیلی خوب مخلوط کنید. آنقدر تفت دهید تا کشمش حجیم شود. سپس از تابه خارج کرده و مواد را در ظرفی جدا بریزید.

4

در همان تابه مقداری روغن باقی می ماند، حرارت را کم کنید. حالا خردل، دارچین، هل و میخک را اضافه کنید. حالا فلفل سبز خرد شده را اضافه کنید. هم بزنید و 1 دقیقه تفت دهید. هویج رنده شده را اضافه کنید، خیلی خوب مخلوط کنید. هویج را حدود 3 دقیقه روی حرارت ملایم تا متوسط تفت دهید. بسته به اندازه هویج های رنده شده، تفت دادن می تواند کمتر یا بیشتر زمان ببرد.

5

برنج پخته شده را اضافه کنید و هم بزنید سپس با نمک برنج را مزه دار کنید. دوباره خیلی خوب مخلوط کنید و شعله را خاموش کنید. در آخر پیاز سرخ شده، بادام هندی و کشمش را اضافه کنید. برگ گشنیز خرد شده را نیز به برنج اضافه کنید.

6

می توانید مقداری پیاز سرخ شده، بادام هندی و کشمش را نگهدارید و هویج پلو هندی خود را در حین سرو با آن ها تزیین کنید.

افزودن مرغ (دلخواه)
7

در دستور طرز تهیه هویج پلو هندی اصلی مرغ استفاده نمی شود اما اگر علاقه مندید به این دستور مرغ نیز اضافه کنید کافی است در تابه ای جداگانه سینه ی مرغ را (برای این دستور یک عدد سینه مرغ بزرگ) به صورت مکعبی برش داده و به همراه پیاز، نمک و زعفران دم کرده سرخ کنید و در مرحله ی آخر به مخلوط هویچ پلو هندی اضافه کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 277
نیاز روزانه
چربی کل 19.2g30%

چربی اشباع 3.6g18%
کلسترول 0mg
سدیم 234mg10%
پتاسیم 1088mg32%
کربوهیدرات کل 37.4g13%

فیبر 14.7g59%
قند 2.6g
پروتئین 9.9g20%

ویتامین آ 79%
ویتامین سی 29%
کلسیوم 5%
آهن 71%
تیامین 168%
نیاسین 162%
ویتامین ب6 211%
ویتامین ب12 0%
زینک 51%
مس 66%
منگنز 171%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.