تنظیمات پرینت:

طرز تهیه وافل گندم بدون تخم مرغ، ترد و خوشمزه

مناسب برای5 نفرزمان مورد نیاز25 دقیقه

پنکیک و وافل گندم برای صبحانه سالم و مقوی مناسب است. برای تهیه این وافل‌ها به وافل ساز نیاز دارید. درست کردن وافل آسان است و زمان زیادی نمی برد. این وافل گندم طعم شیرینی ندارد. بنابراین بهتر است آنها را با مقداری مربا مانند مربای توت فرنگی یا مربای هویج یا مربای به یا با خامه فرم گرفته یا شربت هایی مانند شربت عسل یا شیره خرما یا سکنجبین سرو کنید.

طرز تهیه وافل گندم بدون تخم مرغ، ترد و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه وافل گندم
 1 پیمانه آرد گندم
 1 قاشق چایخوری نمک
 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
 ¼ قاشق چایخوری پودر دارچین
 3 قاشق چایخوری شکر
 1,5 پیمانه شیر
 1 قاشق غذاخوری کره یا روغن
 ½ قاشق چایخوری وانیل
طرز تهیه وافل گندم
1

قبل از استفاده از آرد، آن را یک یا دو بار الک کنید، نمک، بکینگ پودر، پودر دارچین، شکر را اضافه کنید. (حتی می توانید شکر بیشتری اضافه کنید یا به طور کامل از آن صرف نظر کنید.) با همزن برقی همه مواد خشک را خیلی خوب مخلوط کنید.

2

شیر را در یک قابلمه بریزید. قابلمه را روی شعله متوسط رو به پایین بگذارید و شروع به گرم کردن شیر کنید. وقتی شیر داغ شد هر از گاهی هم بزنید. شیر را نجوشانید بلکه بگذارید داغ شود. شما باید مقداری بخار که از شیر خارج می شود، را ببینید. وقتی شیر داغ شد کره یا روغن را اضافه کنید. کره را در شیر داغ خیلی خوب مخلوط کنید. سپس عصاره وانیل را اضافه کنید و دوباره خوب مخلوط کنید.

درست کردن خمیر وافل گندم
3

مخلوط شیر را روی مواد خشک داخل کاسه بریزید. با همزن برقی شروع به هم زدن کنید. گلوله های آرد را با لیسک بشکنید و خمیر صافی درست کنید. خمیر وافل غلیظ نیست. اگر خمیر وافل غلیظ به نظر می رسد، می توانید ¼ پیمانه شیر داغ اضافه کنید. بسته به کیفیت آرد گندم می توان شیر بیشتری اضافه کرد.

پخت وافل گندم
4

وقتی تابه وافل یا وافل ساز داغ شد، مقداری کره ذوب شده روی آن بمالید. اگر برای اولین بار از تابه وافل استفاده می کنید، در پخش کردن کره سخاوتمندانه تر عمل کنید.

5

با استفاده از ملاقه، خمیر وافل را به طور مساوی روی بشقاب های وافل ساز بریزید. درب دستگاه وافل ساز را ببندید و وافل گندم را به مدت 7 تا 8 دقیقه یا بیشتر بپزید تا روی آن ترد و طلایی به نظر برسد. وافل ها را به آرامی با کاردک چوبی بردارید. بقیه خمیر وافل را به روشی مشابه درست کنید. قبل از درست کردن هر دسته از وافل، مقداری کره را بشقاب های وافل ساز بزنید.

6

وافل های بدون تخم مرغ را به صورت گرم با نوشیدنی دلخواه سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 158
نیاز روزانه
چربی کل 4.7g8%

چربی اشباع 2.7g14%
کلسترول 13mg5%
سدیم 495mg21%
پتاسیم 217mg7%
کربوهیدرات کل 23.6g8%

فیبر 0.7g3%
قند 5g
پروتئین 4.7g10%

ویتامین آ 13%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 13%
آهن 7%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.