تنظیمات پرینت:

طرز تهیه واویشکا؛ متفاوت ترین خورش ایرانی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

علی رغم تصوری که می شود، واویشکا یک غذای اصیل ایرانی و بسیار متفاوت با غذاهایی است که می شناسید. این غذای لاکچری از نظر دسته بندی نوعی خورش لذیذ و خاص می باشد که در کنار پلو باید سرو شود. با توجه به تنوع مواد اولیه در این غذا، طعمی منحصر به فرد داشته و غذایی کامل است. 

طرز تهیه واویشکا؛ متفاوت ترین خورش ایرانی

مواد لازم برای تهیه واویشکا
 500 گرم گوشت چرخ کرده
 4 حبه سیر
 4 عدد گوجه فرنگی درشت
 2 قاشق غذاخوری رب گوجه
 1 عدد سیب زمینی درشت
 2 عدد پیاز متوسط
 روغن به مقدار لازم
 زردچوبه به مقدار لازم
 نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
طرز تهیه واویشکا
1

در ابتدای کار و در صورتی که از گوشت چرخ کرده فریزری استفاده می‌ کنید؛ حداقل یک ساعت زودتر گوشت را از فریزر خارج کنید تا یخ آن ذوب شده و بافت آن نرم شود. همچنین هر کدام از مواد سیر، گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز را به طور جداگانه شسته و در اندازه‌ های نسبتاً ریز خرد کنید.

2

در اولین قدم در دستور پخت واویشکا پیازهای خرد شده را همراه با روغن در یک تابه مناسب به خوبی تفت دهید. وقتی پیاز کاملاً طلایی شد، سیر خرد شده را اضافه کنید و اجازه دهید سرخ شود. پس از آن گوشت چرخ کرده را اضافه کنید، مخلوط را هم زده و صبر کنید تا سرخ شود. در ادامه فلفل سیاه و زردچوبه را هم می‌ توانید اضافه کنید.

3

در مرحله بعد نوبت به افزودن رب گوجه می رسد. برای آنکه طعم خامی رب گوجه گرفته شود، لازم است رب گوجه را تفت دهید. این کار را می‌ توانید در یک گوشه از تابه انجام داده و نهایتاً رب گوجه سرخ شده را با محتویات تابه مخلوط کنید. همین روال را برای گوجه فرنگی‌ های خرد شده انجام دهید و نهایتاً آنها را با کل ترکیبات تابه مخلوط کنید. در انتهای کار درب تابه را ببندید تا محتویات بخار کرده و مغز پخت شوند. در صورتی که احساس می‌ کنید مواد غذایی به پخت بیشتر نیاز دارند، می‌ توانید حدود یک استکان آب جوش به محصول اضافه کرده تا پخت آنها بهتر انجام شود.

4

در مرحله آخر پخت واویشکا لازم است سیب زمینی‌ ها را به طور جداگانه سرخ کرده و پس از آن به محتویات داخل تابه اضافه کنید. نمک را نیز باید در انتهای کار اضافه کنید تا عمل پخت برای مواد غذایی بهتر صورت پذیرد. پس از آن محتویات را هم زده و می‌ توانید غذا را سرو کنید. نوش جان.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 93
نیاز روزانه
چربی کل 4.8g8%

چربی اشباع 1.4g7%
کلسترول 17mg6%
سدیم 142mg6%
پتاسیم 287mg9%
کربوهیدرات کل 6.6g3%

فیبر 1.2g5%
قند 1.86g
پروتئین 6.33g13%

ویتامین آ 15%
ویتامین سی 14%
کلسیوم 1%
آهن 15%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.