تنظیمات پرینت:

طرز تهیه ورمیشل شیر و خرما، مقوی و خوشمزه

مناسب برای5 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

ورمیشل که در جشن عید فطر در کشورهای آسیای جنوبی مانند هند، افغانستان، بنگلادش و پاکستان تهیه می‌شود. این دستور خوشمزه ورمیشل شیر خرما با خشکبار و میوه های خشک و طعم دهنده هایی مانند گلاب، زعفران یا پودر هل درست می شود. این پودینگ خوشمزه و شیرین همچنین یک دسر عالی برای تهیه در زمستان است زیرا میوه های خشک و خشکبار فراوانی دارد.

طرز تهیه ورمیشل شیر و خرما، مثوی و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه ورمیشل شیر و خرما
 1 پیمانه ورمیشل گندم - (هر پیمانه حدود 50 گرم)
 3 قاشق غذاخوری کره
 3 قاشق غذاخوری پسته خرد شده
 20 عدد بادام خرد یا خلال شده
 15 عدد بادام هندی خرد شده
 2 قاشق غذاخوری کشمش
 ½ پیمانه خرمای خرد شده
 1 لیتر شیر
 4 قاشق غذاخوری شکر
 1 قاشق چایخوری پودر هل
 1 قاشق غذاخوری گلاب
طرز تهیه ورمیشل شیر و خرما
1

در یک ماهیتابه، ورمیشل را تفت بدهید و مرتباً روی حرارت ملایم هم بزنید تا طلایی شود و کنار بگذارید. در ماهیتابه دیگری، روغن را داغ کنید و میوه های خشک خرد شده، خرما، مغزها را اضافه کنید و 3 تا 4 دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید.

2

شیر را در یک قابلمه روی حرارت متوسط رو به پایین گرم کنید. بگذارید شیر به جوش بیاید. چند بار هم بزنید تا شیر داغ شود و به جوش آید. حرارت را کم کنید و 8 تا 10 دقیقه بجوشانید تا شیر کمی غلیظ شود. در حالی که شیر غلیظ می شود، اکثر مواقع هم بزنید.

3

ورمیشل تفت داده شده و شکر را به شیر اضافه کنید. روی حرارت ملایم تا متوسط مواد را بجوشانید تا ورمیشل پخته و نرم شود. این کار با حرارت ملایم حدود 8 تا 10 دقیقه طول می کشد. شیر نیز غلیظ می شود و حجم آن کم می شود. پودر هل و زعفران (اختیاری) را اضافه کنید.

4

همچنین کل میوه های خشک تفت داده شده، مانند آجیل و خرما را به شیر اضافه کنید. حرارت را خاموش کنید و خوب مخلوط کنید. طعم این دسر را بررسی کنید و در صورت نیاز شکر بیشتری اضافه کنید. در آخر گلاب را اضافه کنید و هم بزنید.

5

می توانید ورمیشل خرما و شیر را با رشته های زعفران یا گلبرگ های گل رز یا مغزهای خرد شده تزیین کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 147
نیاز روزانه
چربی کل 7.8g12%

چربی اشباع 3.4g17%
کلسترول 14mg5%
سدیم 54mg3%
پتاسیم 202mg6%
کربوهیدرات کل 16.8g6%

فیبر 1.2g5%
قند 12g
پروتئین 3.7g8%

ویتامین آ 9%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 10%
آهن 3%
مس 22%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.