تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ و پنیر پارمزان

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

پاستا آلفردو معمولاً با خامه و مقدار زیادی پنیر پارمزان درست می شود. هر دوی این مواد سرشار از چربی و کلسترول هستند که منجر به بیماریهای قلبی می شوند. اگر دوستدار پاستا آلفردو هستید، به دنبال یک دستور سبک تر مانند این دستور غذا باشید در این دستورالعمل مواد ذکر شده را با شیر کم چرب و ماست یونانی به عنوان جایگزین سالم تعویض می کنیم.

طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ و پنیر پارمزان

مواد لازم تهیه پاستا آلفردو
 450 گرم پاستا
 2 قاشق غذاخوری کره
 2 قاشق غذاخوری سیر خرد شده
 3 قاشق غذاخوری آرد
 ¾ پیمانه شیر پاستوریزه
 ¾ پیمانه آب مرغ
 150 گرم مرغ پخته شده
 1 پیمانه پنیر پارمزان و موزارلا( تازه و رنده شده)
 ½ پیمانه ماست یونانی کم چرب
ادویه ها (مهم)
 ½ قاشق چایخوری آویشن خشک(چاشنی ایتالیایی)
 1 قاشق چایخوری ریحان خشک(چاشنی ایتالیایی)
 1 قاشق چایخوری پودر پیاز
 ¾ قاشق چایخوری نمک
 ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه
 ½ قاشق چایخوری فلفل قرمز
 جعفری تازه خرد شده| (برای تزیین)
طرز تهیه پاستا آلفردو
1

فر را با دمای 185 درجه سانتیگراد گرم کنید. یک ظرف بزرگ را انتخاب کنید و کف آن را با روغن چرب کنید.

2

پاستا را در یک قابلمه با مقداری آب بجوشانید توجه داشته باشید که نباید پاستا را کامل بپزید و وقتی که هنوز پاستا سفت است آن را آبکش کنید و اجازه دهید تا خنک شود.

3

در همین حال، کره را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط آب کنید. آرد را اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه مدام هم بزنید تا بپزد. سیر را اضافه کنید و 30 ثانیه تفت دهید تا عطر آن در خانه بپیچد. حرارت اجاق گاز را کم کنید. شیر و آب مرغ را به آرامی اضافه کنید و مدام هم بزنید تا گلوله های آرد باز شوند. سپس چاشنی ایتالیایی (مخلوط آویشن و ریحان)، پودر پیاز، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را با شیر مخلوط کنید.

4

مخلوط را به جوش بیاورید و مرتب هم بزنید تا سس غلیظ شود و بیشتر از یک سوم شیر موجود در قابلمه باید کاهش یابد، حدود 8 دقیقه دیگر همچنان هم بزنید و بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید.

5

نصف پیمانه پارمزان را هم به شیر اضافه کنید. حدود 1 دقیقه بعد ماست یونانی را نیز به سس پاستا آلفردو اضافه کنید. برش های مرغی که از قبل پخته اید را به همراه ماکارونی که الان سرد شده است را به سس پاستا آلفردو اضافه کنید.

6

نیمی از پاستا را به صورت یک لایه در ظرف پخت که از قبل آماده شده است، بریزید. نیمی از پنیر پارمزان یا موزارلا را روی پاستا آلفردو بپاشید. ماکارونی باقی مانده را اضافه کنید و آن را به طور یکنواخت روی سطح پنیر پخش کنید. باقی مانده پنیر را نیز روی پاستا بپاشید.

7

پاستا آلفردو را به مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که داغ و حباب دار شود درون فر با دمای 180 درجه بپزید و صبر کنید تا پنیر روی آن آب شود و شروع به طلایی شدن کند.

8

بگذارید 5 دقیقه استراحت کند. با جعفری تازه تزیین کنید و لذت ببرید!

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 215
نیاز روزانه
چربی کل 3.6g6%

چربی اشباع 2.8g14%
کلسترول 22mg8%
سدیم 364mg16%
پتاسیم 207mg6%
کربوهیدرات کل 32.3g11%

فیبر 4g16%
قند 1.5g
پروتئین 9.5g19%

ویتامین آ 10%
ویتامین سی 4%
کلسیوم 11%
آهن 4%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.