تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پاستا آل لیمون – به روش ایتالیایی آسان و خوشمزه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز15 دقیقه

اگر تا به حال ماکارونی با طعم لیمو نخورده اید، طرز تهیه پاستا آل لیمون نقطه خوبی برای شروع است! منشا آن در کامپانیا، به ویژه شبه جزیره سورنتو و سواحل آمالفی است. آمالفی و سورنتو هر دو به لیمو هایشان معروف هستند. اگرچه لیمو در تمام مناطق جنوبی ایتالیا رشد می کند، اما لیموهای موجود در اینجا به نظر بسیاری از بقیه بهتر هستند! لیمو از زمان رومیان در شبه جزیره سورنتو کشت می شده است. در واقع، رومی ها معتقد بودند که لیمو پادزهر تمام سموم است! و بهترین غذا برای گیاهخواران می باشد.

طرز تهیه پاستا آل لیمون

 3 قاشق غذاخوری غذاخوری کره
 2 حبه سیر خرد شده
 1 عدد لیمو متوسط
 2 پیمانه پنیر پارمزان رنده شده
 نمک و فلفل به میزان لازم
1

آب را به همراه نمک در یک قابلمه متوسط بجوشانید، زمانی که آب در حال جوشیدن است پاستا را اضافه کنید.

2

بعد از مدت 7 دقیقه قابلمه را از روی شعله برداشته و ماکارونی را آبکش کنید. حتما 1 پیمانه از آب ماکارونی را قبل از آبکش کردن پاستا، نگهداری کنید (به منظور تهیه سس).

3

کره را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط آب کنید. سیر را اضافه کنید و 30 ثانیه تفت دهید. اگر پختن سیر قبل از آماده شدن پاستا تمام شد، ظرف را از روی حرارت بردارید تا سیر نسوزد. پختن پاستا و تفت دادن سیر را هم زمان با هم انجام دهید.

4

بلافاصله (به محض آبکش کردن ماکارونی) پاستا داغ را به ماهیتابه اضافه کنید. نصف پیمانه از آب ماکارونی را به مواد اضافه کنید. حرارت را افزایش دهید و مرتباً هم بزنید، تا زمانی که سس براق شود یک دقیقه یا بیشتر طول می کشد. خواهید دید پاستا به وسیله یک سس براق و ابریشمی پوشانده می شود. اگر سس غلیظ شد، یک یا دو قاشق غذاخوری از آب ماکارونی را اضافه کنید (آب را به آرامی اضافه کنید تا پاستا آبکی نشود).

5

پنیر پارمزان را اضافه کنید و به آرامی مواد را با هم ترکیب کنید. لیمو را پوست گرفته و به چهار قسمت تقسیم کنید، سپس آب لیمو را در ماهیتابه بفشارید. پنیر ممکن است در ابتدا کمی کلوخه شود، اما همچنان به هم زدن ادامه دهید. اگر مشاهده کردید که سس سفت شده می توانید مقدار کمی آب ماکارونی را اضافه کنید.

6

الان نوبت به افزودن کمی نمک و فلفل سیاه می رسد. غذا را بچشید و اگر به نمک و فلفل بیشتری نیاز داشت به آن اضافه کنید.

7

پاستا آل لیمون را به بشقاب های سرو منتقل کنید و روی هر بشقاب را با مقداری پنیر پارمزان، کمی فلفل سیاه و سبزی های دلخواه مانند ریحان تازه تزیین کنید.

8

پاستا آل لیمون را گرم سرو کنید و از آن لذت ببرید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 350
نیاز روزانه
چربی کل 13g20%

چربی اشباع 8g40%
کلسترول 34mg12%
کربوهیدرات کل 55g19%

فیبر 5.5g22%
قند 0.45g
پروتئین 12g24%

ویتامین آ 14%
ویتامین سی 8%
کلسیوم 7%
آهن 15%
ویتامین دی 1%
ویتامین ب6 14%
زینک 22%
منگنز 117%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.