تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پاستا با سس بشامل با سبزیجات

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز25 دقیقه

دستورالعمل تهیه پاستا با سس بشامل، یکی از محبوب ترین دستورالعمل های طبخ ماکارونی است. می توانید ماکارونی را با سس سفید درست کنید یا با افزودن مقداری سبزیجات رنگارنگ و مغذی آن را تزیین کنید.

طرز تهیه پاستا با سس بشامل با سبزیجات

مواد لازم تهیه سس بشامل
 2 قاشق غذاخوری کره
 1 قاشق غذاخوری آرد گندم
 1 پیمانه شیر سرد
 ¼ قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه
 ¼ قاشق چایخوری نمک
 ¼ قاشق چایخوری جوز هندی
مواد لازم تهیه پاستا
 1 پیمانه ماکارونی فرمی
 ¼ قاشق چایخوری نعنا و ریحان
 ¼ قاشق چایخوری آویشن خشک
 پنیر پارمزان یا پنیر چدار رنده شده(اختیاری)
درست کردن سس بشامل
1

یک قابلمه را گرم کنید، شعله را روی حرارت متوسط نگه دارید و 2 قاشق غذاخوری کره به آن اضافه کنید. وقتی کره ذوب شد و شروع به حباب زدن کرد، آرد گندم را اضافه کنید. با استفاده از یک لیسک، آرد را به محض اضافه کردن سریع هم بزنید. به هم زدن ادامه دهید تا گلوله‎های آرد از بین بروند. می بینید که آرد در حین هم زدن حباب می کند. آرد را تفت دهید تا عطر خوبی از آرد گرفته شود و رنگ طلایی به دست آید.

2

شعله را در کمترین حد نگه دارید و سپس شیر سرد شده را در قابلمه بریزید. سعی کنید که با یک دست شیر را داخل قابلمه بریزید و با دست دیگر سس را هم بزنید. شیر باید سرد باشد تا توده‌های آرد تشکیل نشوند. اگر از شیر گرم استفاده کنید، ممکن است توده‌های آرد ایجاد شوند. تا زمانی که شیر گرم می شود، مرتب هم بزنید. روی شعله ملایم سس را بجوشانید تا غلیظ شود.

3

وقتی سس خوب غلیظ شد، شعله را خاموش کنید. سپس ادویه ها را به سس بشامل اضافه کنید که شامل پودر فلفل سیاه، پودر جوز هندی یا جوز هندی رنده شده و نمک می باشد. برای سس بشامل می توانید پنیر چدار رنده شده را نیز اضافه کنید. مواد را خیلی خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید. توجه داشته باشید که با سرد شدن، سس، حجم آن کم می شود.

پخت ماکارونی
4

مقدار زیادی آب را با مقداری نمک در قابمه‌ای بجوشانید. وقتی آب به جوش آمد، پاستا را به آن اضافه کنید. پاستا را روی شعله متوسط بپزید. وقتی ماکارونی پخته شد، شعله را خاموش کنید. برای داشتن بافتی نرم‌تر، در صورت نیاز می‌توانید پاستا را بیشتر بپزید.

درست کردن پاستا با سس بشامل
5

سپس پاستا را به سس اضافه کنید. هر کدام از سبزی های معطری که دوست دارید را اضافه کنید. در این مرحله حتی می توانید مقداری سبزیجات بخارپز یا پخته شده یا تفت داده شده را نیز به پاستا با سس بشامل اضافه کنید، بعد از مخلوط کردن مواد با سس، پاستا را سرو کنید.

6

پاستا با سس بشامل را با چند سبزی تازه مانند جعفری، پیازچه یا شوید سرو کنید. می توانید با مقداری پنیر چدار رنده شده نیز تزیین کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 146
نیاز روزانه
چربی کل 8.5g14%

چربی اشباع 5g25%
کلسترول 23mg8%
سدیم 287mg12%
پتاسیم 103mg3%
کربوهیدرات کل 13.4g5%

فیبر 1.6g7%
قند 2.8g
پروتئین 4.3g9%

ویتامین آ 15%
ویتامین سی 8%
کلسیوم 11%
آهن 2%
زینک 8%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.