تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پای همبرگر با سس قارچ مخصوص

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

 بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که پای همبرگر با سس قارچ  همانند همبرگر از ترکیب گوشت چرخ کرده و پیاز به روش تنوری یا سرخ کردن به دست می آید. اما باید گفت پای همبرگر با همبرگر معمولی کاملا متفاوت می باشد. بیس اصلی این غذا گوشت چرخ کرده و سیب زمینی می باشد. ترکیب این دو ماده بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. افزودن سس قارچ به این ترکیب سبب می شود تا مزه فوق العاده ای داشته باشد.

طرز تهیه پای همبرگر با سس قارچ

مواد لازم تهیه پای همبرگر با سس قارچ
 1 کیلوگرم گوشت چرخ کرده
 8 عدد سیب زمینی متوسط
 3 حبه سیر
 2 عدد هویج متوسط
 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 1 پیمانه نخود فرنگی پخته شده
 1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده
 نمک و فلفل به میزان لازم
 زردچوبه به میزان لازم
 روغن به میزان لازم
مواد لازم برای سس قارچ
 4 قاشق غذاخوری آرد
 4 قاشق غذاخوری کره
 1 پیمانه قارچ ریز شده
 2 پیمانه شیر
 1 قاشق چایخوری رزماری خرد شده
 1 قاشق چایخوری نعنای خرد شده
طرز تهیه پای همبرگر با سس قارچ
مرحله اول: ترکیب و تفت مواد
1

برای درست کردن پای همبرگر با سس قارچ ابتدا درون تابه مقداری روغن ریخته و سیر و پیاز را درون آن تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و ادویه ها شامل نمک، فلفل و زردچوبه را به آن بیفزایید.

2

در نهایت رب گوجه فرنگی را اضافه نموده و همه مواد را با یکدیگر تفت دهید. سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه دهید تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم: افزودن هویچ و سیب زمینی
3

سیب زمینی و هویج ها را شسته و پوست گرفته و به صورت حلقه های باریک خرد کنید. درون ظرفی نسوز مقداری روغن ریخته و گوشت را اضافه نمایید. روی گوشت، هویج ها و سیب زمینی های حلقه ای شده و نخود فرنگی پخته شده را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه سس قارچ
4

حال به سراغ تهیه سس قارچ بروید. در این مرحله برای تهیه سس قارچ ابتدا کره را درون تابه ای ریخته و اجازه بدهید تا کاملا آب شود. سپس آرد را درون آن ریخته و تفت دهید. آرام آرام شیر را به آن اضافه کرده و مخلوط را هم بزنید.

5

رزماری، نعنا، نمک و فلفل را نیز به آن اضافه نمایید. در نهایت قارچ های ریز شده را به مخلوط اضافه کنید و آن را هم بزنید تا زمانی که سس غلیظ شود.

مرحله چهارم: افزودن سس به ترکیب گوشتی
6

حرارت را خاموش کرده و سس آماده شده را روی مواد گوشتی از قبل آماده کرده بریزید. سس ها باید طوری روی مواد ریخته شود که کل سطح را بپوشاند.

7

در نهایت ظرف را درون فر به مدت حدودا 45 دقیقه قرار دهید تا سیب ‌زمینی ‌ها کاملا مغز پخت شوند. پای همبرگر با سس قارچ آماده سرو است. می توانید آن را با نعنای خرد شده تزیین کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 136
نیاز روزانه
چربی کل 8.5g14%

چربی اشباع 3.9g20%
کلسترول 25mg9%
سدیم 57mg3%
پتاسیم 326mg10%
کربوهیدرات کل 10.3g4%

فیبر 1.3g6%
قند 1.3g
پروتئین 6.5g13%

ویتامین آ 28%
ویتامین سی 15%
کلسیوم 3%
آهن 6%
زینک 18%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.