تنظیمات پرینت:

آموزش آسان و سریع طرز تهیه پلو ماش با مواد اولیه ساده

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز45 دقیقه

این برنج و ماش ایرانی یک غذای فوق العاده سالم و خوشمزه برای طبخ است و انواع مختلفی دارد. می توان آن را با گوشت یا بدون آن پخت. ماش حبوباتی است که سرشار از مواد مغذی سالم میباشد. این پلو ماش ایرانی مملو از حبوبات مغذی است. این غذا مانند آش جو یک انتخاب کامل برای گیاهخواران است.

آموزش آسان و سریع طرز تهیه پلو ماش با مواد اولیه ساده

مواد لازم برای تهیه پلو ماش
 1 پیمانه ماش
 3 پیمانه برنج
 1 عدد پیاز بزرگ
 3 قاشق غذاخوری شوید تازه یا خشک
 3 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 ½ پیمانه کشمش
 روغن به مقدار لازم
 نمک و فلفل به مقدار لازم
 دارچین و زردچوبه به مقدار لازم
طرز تهیه پلو ماش
1

دانه های ماش را از یک شب قبل از تهیه غذا در آب خیس کنید. زیرا خیساندن حبوبات باعث می شود که آنها بهتر بپزند. سپس آنها را داخل آب بریزید و به مدت 30 دقیقه بپزید.

2

برنج را بشویید و 2 ساعت خیس کنید. مقداری نمک نیز به آب آن اضافه کنید.

3

پیازها را بشویید، پوست بگیرید و خرد کنید. پیازها را با نمک و زردچوبه تفت دهید تا طلایی شوند. در صورت تمایل کشمش و دارچین را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

4

یک قابلمه را انتخاب کنید و در آن آب بریزید. آب را بجوشانید و برنج را درون آب در حال جوش اضافه کنید و بعد از چند دقیقه صبر کنید تا آب به جوش آید. بعد از اینکه آب به مدت چند دقیقه جوشید برنج را صاف کنید.

5

برنج صاف شده، شوید و ماش پخته شده را با هم مخلوط کنید. کف قابلمه را چرب کرده و سطح آن را با تهدیگ سیب زمینی یا تکه های نان بپوشانید.

6

مخلوط برنج، ماش، شوید و سایر مواد اضافه شده دلخواه را در قابلمه بریزید و بگذارید 30 دقیقه دم بکشد. مقدار بسیار کمی از برنج را بردارید و مقداری زعفران دم کرده به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. برای تزیین از برنج زعفرانی، پیاز داغ و کشمش استفاده کنید. پلو ماش خوشمزه شما آماده است. نوش جان.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 262
نیاز روزانه
چربی کل 3.4g6%

چربی اشباع 0.3g2%
کلسترول 0mg
سدیم 259mg11%
پتاسیم 204mg6%
کربوهیدرات کل 53.1g18%

فیبر 2.7g11%
قند 7g
پروتئین 4.7g10%

ویتامین آ 5%
ویتامین سی 21%
کلسیوم 3%
آهن 8%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.