تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پنه آلفردو با گوشت ساده و خوشمزه

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

پنه آلفردو با گوشت از جمله غذا های خوشمزه و پرطرفدار به شمار می آید. پاستا دارای انواع مختلف بوده و با انواع متفاوت سس می توان آنها را آماده و تهیه نمود.

طرز تهیه پنه آلفردو با گوشت ساده و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه پنه آلفردو
 500 گرم فیله گوساله
 1 بسته پاستا پنه
 1 عدد پیاز
 2 حبه سیر
 250 گرم قارچ
 1 پیمانه شیر
 ¼ پیمانه خامه صبحانه
 30 گرم کره
 2 قاشق غذاخوری آرد
  نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
 پودر آویشن، ادویه کاری به میزان لازم
 پودر سیر به میزان لازم
طرز تهیه پنه آلفردو با گوشت
1

برای تهیه پنه آلفردو با گوشت ابتدا پیازها را شسته، خلالی خرد کنید. درون تابه کمی روغن ریخته و پیازها را سرخ کنید تا طلایی و سبک شوند. سپس فیله های گوساله را که به صورت نواری برش داده اید به آن اضافه نمایید. هنگامی که گوشت تغییر رنگ داد کمی ادویه کاری و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. کمی آب ریخته و اجازه دهید تا گوشت کاملا بپزد.

2

در این مرحله قارچ ها را شسته و خرد کرده و کمی آبلیمو به آنها افزوده تا سیاه نشوند. درون تابه کمی کره ریخته و قارچ ها را به همراه سیر رنده شده اضافه کنید و با حرارت زیاد تفت دهید. صبر کنید تا زمانی که عطر سیر کاملا آزاد شود و نیز قارچ ها پخته گردند.

3

درون قابلمه آب ریخته، روغن و نمک را به آن اضافه نموده و روی حرارت قرار دهید تا زمانی که آب به جوش آید. در این مرحله پاستاها را اضافه کنید. صبر کنید تا پاستاها نرم شوند.

4

زمانی که آب گوشت کشیده شد و گوشت کاملا پخته شد، در این مرحله قارچ را به آن اضافه کنید. سپس حرارت را خاموش کنید.

5

درون تابه ای دیگر کمی کره ریخته، زمانی که کره آب شد دو قاشق غذاخوری آرد را در آن تفت دهید. هنگامی که بوی خامی آرد گرفته شد، آرام آرام شیر را به آن اضافه کرده و هم بزنید. در قدم بعدی پودر آویشن، پودر سیر، خامه را به این مواد اضافه کرده و مجددا هم بزنید. سپس سس را به گوشت اضافه کنید. زیر حرارت را روشن کنید تا زمانی که مزه سس به خورد گوشت و قارچ برود. سپس حرارت را خاموش کنید.

6

در این مرحله پاستاهای آبکش شده را درون ظرفی مناسب سرو کرده سپس روی آن سس گوشت را بریزید. می توانید آن را با پنیر پارمزان رنده شده و جعفری خرد شده تزیین کنید. بهتر است پنه آلفردو با سس گوشت را داغ میل نمایید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 172
نیاز روزانه
چربی کل 6.5g10%

چربی اشباع 3.2g16%
کلسترول 24mg8%
سدیم 74mg4%
پتاسیم 262mg8%
کربوهیدرات کل 21.9g8%

فیبر 3.3g14%
قند 1.4g
پروتئین 8.4g17%

ویتامین آ 5%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 3%
آهن 5%
مس 84%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.