تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پنه با سس پستو لذیذ و مجلسی

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

پاستا پنه با سس پستو فست فودی بسیار پر انرژی و خوشمزه است که در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید آن را تهیه کنید. این غذا برای ورزشکاران و کودکان بسیار مناسب می باشد. زیرا انرژی و کالری بالایی دارد.

طرز تهیه پنه با سس پستو

مواد لازم برای سس پستو
 ½ پیمانه پنیر پارمزان
 2 پیمانه برگ ریحان تازه
 5 عدد مغز گردو
 25 عدد دانه کاج
 5 حبه سیر
 1 پیمانه روغن زیتون
 نمک به مقدار لازم
 فلفل به مقدار لازم
مواد لازم برای پاستا پنه
 150 گرم پاستا پنه
 ½ پیمانه پنیر پارمزان
 1 پیمانه سس پستو
 1 قاشق غذاخوری سرکه
 نمک و فلفل به مقدار لازم
 روغن به مقدار لازم
طرز تهیه سس پستو
1

برای تهیه سس پستو ابتدا سیرها را له کنید. سپس برگ ریحان تازه، دانه کاج، مغز گردو، پنیر پارمزان، نمک و فلفل را اضافه کنید. این مخلوط را درون غذاساز یا آسیاب ریخته و کاملا میکس و له کنید. .

2

روغن زیتون را نیز آرام آرام به این مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا سس یکدست و خمیری شکل به شما بدهد. اکنون سس پستو شما آماده می باشد، آن را کنار بگذارید. دقت کنید که به جای دانه کاج می توانید از دانه خام آفتابگردان یا مغز پسته نیز استفاده نمایید

طرز تهیه پنه با سس پستو
3

برای تهیه پاستا پنه با سس پستو ابتدا درون یک قابلمه کمی آب ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب کاملا به جوش بیاید. سپس روغن زیتون، نمک و سرکه را به آب جوش اضافه کرده و در نهایت پاستا پنه را به آن اضافه نمایید. صبر کنید تا پاستا ها کاملا پخته و نرم شوند. سپس آنها را آبکش کرده و آب سرد بر روی آنها بریزید. آب سرد سبب می ‌شود تا چسبندگی میان آنها از بین برود.

4

در گام بعدی یک تابه گود را انتخاب کرده و کمی روغن زیتون در آن بریزید. سپس پاستا پنه آبکش شده و سس پستو را به آن افزوده و با یکدیگر مخلوط کنید. مخلوط را روی حرارت ملایم گذاشته و کمی تفت دهید.

5

درب قابلمه را بسته و اجازه دهید تا با حرارت ملایم پاستا و سس کاملا با یکدیگر مخلوط شده و مزه آن ها به خورد هم برود. بعد از دو الی سه دقیقه حرارت را خاموش کنید.

6

پاستا پنه با سس پستو آماده سرو می باشد. پنیر پارمزان را رنده کنید و روی پاستا پنه بریزید. همچنین می توانید آن را با برگ ریحان تزیین نمایید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 487
نیاز روزانه
چربی کل 37.8g59%

چربی اشباع 7.4g37%
کلسترول 17mg6%
سدیم 781mg33%
پتاسیم 211mg7%
کربوهیدرات کل 28.7g10%

فیبر 4g16%
قند 0.4g
پروتئین 10.4g21%

ویتامین آ 31%
ویتامین سی 3%
کلسیوم 22%
آهن 8%
ویتامین ای 29%
ویتامین کا 72%
زینک 25%
مس 27%
منگنز 60%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.