تنظیمات پرینت:

طرز تهیه پنه چیکن آلفردو با خامه فوق العاده خوشمزه

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز35 دقیقه

 پنه چیکن آلفردو یا پاستا آلفردو با مرغ از جمله غذاهای خوشمزه و پرطرفدار می باشد. این غذا معمولا با خامه، شیر و قارچ و گوشت مرغ سرو می گردد. پنه در واقع نوعی پاستای لوله ای شکل می باشد که استوانه ای بزرگ با دو سر اریب است. از جمله ویژگی های این غذا که سبب شده تا بسیار محبوب گردد، سریع آماده شدن آن می باشد.

طرز تهیه پنه چیکن آلفردو با خامه فوق العاده خوشمزه

مواد لازم برای تهیه پنه چیکن آلفردو
 250 گرم سینه مرغ
 200 گرم پاستا پنه
 8 عدد قارچ
 200 گرم خامه
 1 پیمانه شیر
 ½ پیمانه آب جوش
 1 حبه سیر
 1 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان
 25 گرم کره
 1 قاشق غذاخوری پودر آویشن
 روغن به مقدار لازم
 نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
طرز تهیه پنه چیکن آلفردو
1

برای تهیه پنه چیکن آلفردو ابتدا سیر را شسته و رنده کنید. درون تابه ای مقداری کره ریخته، بعد از اینکه کره داغ شد، سیر را به آن اضافه نموده و تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.

2

در مرحله بعد مرغ ها را به صورت نگینی خرد کرده و به سیر اضافه کنید و تفت دهید. بعد از اینکه مرغ ها تغییر رنگ دادند، نصف فنجان آب جوش را به آن اضافه کرده و درب تابه را ببندید تا مرغ کاملا بپزد.

3

قابلمه دیگری را تا نیمه پر از آب کرده و بر روی حرارت قرار دهید. به آن یک قاشق غذاخوری روغن و یک قاشق چای خوری نمک بیفزایید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید.

4

در این مرحله بعد از اینکه آب به جوش آمد، پاستا پنه را اضافه کنید و صبر کنید تا پاستا کاملا پخته و نرم شود. سپس آن را آبکش کنید و آب سرد روی آن بریزید.

5

در این مرحله قارچ ها را شسته و به صورت ورقه ای خرد کنید. سپس همراه فلفل سیاه و نمک به تابه حاوی مرغ اضافه کنید. دقت کنید که آب مرغ کاملا کشیده شده باشد، سپس قارچ های خرد شده را اضافه نمایید. قارچ ها را نیز کاملا تفت داده و سرخ کنید.

6

در این مرحله شیر و خامه را نیز به مواد اضافه کرده و آن ها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا شیر کاملا به جوش بیاید. پس از اینکه شیر جوشید پاستا را اضافه کرده، هم چنین پنیر پارمزان رنده شده را به آن اضافه نمایید و مواد را کاملا مخلوط و یکدست نمایید.

7

منتظر بمانید تا مواد به غلظت مناسب برسد، سپس حرارت را خاموش کنید. در قدم بعدی پاستا را در ظرف مناسبی سرو نمایید. روی پاستا را با استفاده از پودر آویشن و پنیر پارمزان تزیین نمایید. پنه چیکن آلفردو آماده است. نوش جان.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 138
نیاز روزانه
چربی کل 8.1g13%

چربی اشباع 4g20%
کلسترول 38mg13%
سدیم 161mg7%
پتاسیم 164mg5%
کربوهیدرات کل 8.4g3%
پروتئین 8.4g17%

ویتامین آ 10%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 5%
آهن 2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.